Image
07/05/2020

Begin maar al te oefenen op je parkeerskills: drive-in festivals worden de toekomst


 
Je kent ze wel, van die Amerikaanse drive-in bioscopen. Iedereen kijkt dan vanuit zijn eigen wagen naar een film. Laat dat nu een mogelijke oplossing zijn om toch nog livemuziek tot bij ons te brengen. In het Duitse Keulen was het alvast een groot succes. Daar trad de band Brings op voor 250 auto's met daarin maximum twee volwassenen en één kind. Aangezien iedereen in zijn eigen wagen zit, worden de afstandsregels voor zowel het publiek, als de muzikanten goed nageleefd.

In Kortrijk kan je volgende maand al gaan proeven van de drive-insfeer onder de noemer Drive-in days. Apache Productions, van het metalfestival Alcatraz, organiseert samen met Studio Brussel midden juni een festival op de parking van Kortrijk Xpo. Vijf dagen lang kan je genieten van verschillende muziekgenres, van Belpop tot Metal, of zelfs Comedy. Er is plek voor maximum 400 auto's. Hoeveel personen er in een auto mogen zitten, wordt nog bekeken. Het is de bedoeling dat je de auto niet verlaat, tenzij je naar het toilet moet. Applaudisseren? Dat doe je gewoon met je toeter. De line-up, die moet nog volgen. Voor meer informatie kan je surfen naar hun website.

Zo'n drive-in festival is de ideale manier om de evenementen- en muzieksector een hart onder de riem te steken. Onder andere podiumbouwers, geluidstechniekers en de artiesten zelf, krijgen een kans om terug aan de slag te gaan. Ook voor de muziekliefhebbers, voor wie de afgelaste festivals een grote slag in het gezicht waren, is dit een goede tegemoetkoming. 

Ook bij Humo, De Morgen en radio Willy begon dat idee te spelen. Zij organiseren deze zomer het ‘Drive-in Festival’, in juli en augustus zullen Belgische artiesten op verschillende locaties het beste van zichzelf geven. De pintjes zal je als chauffeur achterwege moeten laten, maar dat is in ieder geval al beter dan géén festivals, toch?
 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Videocampagne wil jongeren inspireren tijdens corona

De Universiteit Gent en jongereninfoplatform WAT WAT hebben een videocampagne op poten gezet waarmee [...]

26/02/2021

Graspop gaat voor tweede jaar op rij niet door

Metelheads moeten nog op hun honger blijven zitten: de 25ste editie van Graspop Metal Meeting wordt [...]

26/02/2021

Festival Best Kept Secret gaat ook dit jaar niet door

Het Nederlandse festival Best Kept Secret – waar ook veel Belgen naar uitkijken - zal wegens corona [...]

25/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84