Image
08/05/2020

BENEFIETkot steekt verenigingen een hart onder de riem

Ook voor verenigingen is de coronacrisis geen lachertje. Hun spaghettislagen, fuiven of quizavonden vallen dan ook in het water. Dat hoeft nochtans niet per se het geval te zijn, de redding is nabij. BENEFIETkot steunt verenigingen om online alternatieven te organiseren en toch een centje bij te verdienen. Sven de Leijer, die zelf zijn jeugd bij de scouts spendeerde, zet zijn schouders onder dit project.

BENEFIETkot is een initiatief van Trooper, dat is een organisatie die verenigingen online ondersteunt om meer geld te verdienen. Ze zorgen ervoor dat mensen die online winkelen via een klik op hun website, een commissie sturen naar hun favoriete vereniging, zonder zelf één cent extra te betalen. Zij slaan deze keer de handen in elkaar met Bancontact Payconiq, die laatste gaan zelfs de opbrengst van de drie origineelste acties verdubbelen. Door hun samenwerking zijn er geen omslachtige betaalmethodes nodig, één klik op de app is voldoende.
 
Dat Vlaamse verenigingen niet bij de pakken blijven zitten, is een feit. Ze proberen zelf creatieve alternatieven te bedenken voor hun traditionele evenementen. De scouts van Tervuren, waar De Leijer zelf ooit lid was bijvoorbeeld, zij verkopen nu cocktailT-shirts om hun cocktailavond te vervangen. De leden van de Chiro van Puurs kwamen ze met een digitale 'Schijt Je Rijk' op de proppen. Ze lieten ezel Boke haar behoeften doen en mensen mochten gokken in welk vakje dat zou gebeuren. De ludieke actie werd gelivestreamed, zodat de deelnemers alles mee konden volgen. Zo kunnen ze toch nog centen inzamelen voor de zomerkampen, die hopelijk nog kunnen plaatsvinden.
 
Voor Sven de Leijer zijn verenigingen erg belangrijk. Hij is er van overtuigd dat zijn 17 jaar lange scoutscarrière, zijn persoonlijkheid mee heeft gebouwd. Hij heeft er ook veel vrienden aan overgehouden. Daarom vindt hij het belangrijk dat verenigingen niet in financiële problemen komen door deze cirisis. Zij kunnen de extra steun zeker gebruiken. “Laat ons Vlaanderen tonen dat verenigingen zich niet laten doen door een beetje lockdown! Laat ons, in afwachting van betere post-Coronatijden op zoek gaan naar online alternatieven voor geannuleerde benefietacties. Ik roep uiteraard ook alle Vlamingen op om massaal deel te nemen aan de online benefietalternatieven die overal te velde zullen opduiken”

Comment

SOCIAL



Poll

Job in the picture

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84