Image
21/02/2021

Deze emoji is helemaal uit de mode


De emoticon die huilt van het lachen – ofwel ‘Face with tears of joy’ – is niet meer trendy onder jongeren. Dat blijkt uit een onderzoek van CNN en Emojipedia, die zich bezighouden met de evolutie van emoticons. De doodskop wordt nu vaker gebruikt en visualiseert de uitdrukking ‘I’m dead’ of ‘I’m dying’. “Als je jarenlang digitaal lachen op dezelfde manier aangeeft, begint het onoprecht te voelen”, aldus internetlinguïst Gretchen McCulloch.
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

‘The Day After Corona’: digitaal evenement voor jongeren over de toekomst na corona

Een jaar corona weegt zwaar, ook op jongeren. Het zorgde voor meer stress, onzekerheid, eenzaamheid, [...]

16/04/2021

Lego lanceert set met ‘Braille Bricks’ die kinderen blindenschrift leren

Een mooi voorbeeld van inclusiviteit bij Lego. Het Deense bedrijf gaat namelijk een nieuwe set blokjes [...]

16/04/2021

70 werken van Banksy komen naar Brussel

Deze zomer opent de interactieve tentoonstelling Banksy: Genius or Vandal zijn deuren op de Grote Markt [...]

16/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84