Image
21/02/2021

Deze emoji is helemaal uit de mode


De emoticon die huilt van het lachen – ofwel ‘Face with tears of joy’ – is niet meer trendy onder jongeren. Dat blijkt uit een onderzoek van CNN en Emojipedia, die zich bezighouden met de evolutie van emoticons. De doodskop wordt nu vaker gebruikt en visualiseert de uitdrukking ‘I’m dead’ of ‘I’m dying’. “Als je jarenlang digitaal lachen op dezelfde manier aangeeft, begint het onoprecht te voelen”, aldus internetlinguïst Gretchen McCulloch.

Comment

  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL



Poll

Job in the picture

Studenten ontwikkelen ‘Step Cube’: een locker voor je elektrische step

Elektrische steps zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Je vindt ze - zeker in steden - [...]

23/04/2021

Aldi test verkoop verpakkingsvrije producten

In 2020 maakte Aldi bekend hun hoeveelheid plastic verpakkingen te willen halveren tegen 2025. Deze [...]

22/04/2021

Adidas gaat de duurzame toer op met de Stan Smith Forever

De ‘Stan Smith Forever’, zo heet de duurzame variant van de wereldberoemde Stan Smiths die [...]

22/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84