Image
08/11/2022

Jongeren zijn verslingerd aan namaak en illegaal gekopieerde content

Volgens een onderzoek van het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO) heeft meer dan de helft (52%) van de Europese jongeren tussen 15 en 24 het afgelopen jaar ten minste één namaakproduct gekocht.


Een derde van hen (33%) gaf te kennen digitale content uit illegale bron te hebben geconsumeerd. De Belgische cijfers liggen iets lager, maar toch nog hoog, met respectievelijk 43% en 29%. Populaire namaakproducten in België zijn kleding (18%), elektronische toestellen (17%), schoenen (14%) en verzorgingsproducten (13%). Illegale downloads zijn films (64%), tv-series (53%), muziek (35%), software (31%), livesport (32%), games (20%) en e-boeken (28%).


Comment

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Poll

Job in the picture

  • Slider

Acht bekende jongeren nemen een week lang het Burger House in Gent over

Vanaf zaterdag 23 maart kan je het culinaire avontuur van acht bekende jongeren volgen via VTM GO, ten [...]

21/03/2024

Ook Bockie De Repper heeft een accountant nodig

Accountancy blijft een knelpuntberoep. Dat ondervonden ook acht bedrijven. Zij besloten er samen iets [...]

19/03/2024

Pommelien Thijs maakt indruk met aangrijpende videoclip voor nieuwe sensibiliseringscampagne

“Laat je toekomst niet stelen door je gsm, want het beste moet nog komen.” Dat is de boodschap [...]

18/03/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84