Image
08/11/2022

Jongeren zijn verslingerd aan namaak en illegaal gekopieerde content

Volgens een onderzoek van het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO) heeft meer dan de helft (52%) van de Europese jongeren tussen 15 en 24 het afgelopen jaar ten minste één namaakproduct gekocht.


Een derde van hen (33%) gaf te kennen digitale content uit illegale bron te hebben geconsumeerd. De Belgische cijfers liggen iets lager, maar toch nog hoog, met respectievelijk 43% en 29%. Populaire namaakproducten in België zijn kleding (18%), elektronische toestellen (17%), schoenen (14%) en verzorgingsproducten (13%). Illegale downloads zijn films (64%), tv-series (53%), muziek (35%), software (31%), livesport (32%), games (20%) en e-boeken (28%).


Comment

TopMovies

SOCIAL



Poll

Job in the picture

Het tienerwoord van het jaar is 'heftig'

Als je niet wil klinken als een onnozele tiener, vermijd dan het woord 'heftig', want dat is [...]

30/01/2024

Sensibiliseringscampagne 'Drink Bewust' in Leuven

Ook dit academiejaar organiseerde de Leuvense studentenkoepel LOKO samen met Stad Leuven, Politie Leuven, [...]

29/01/2024

Vanavond maken 2000 Antwerpse laatstejaars kennis met het beroepsleven

Twaalf Antwerpse Rotaryclubs overbruggen vanavond de kloof tussen secundair onderwijs en beroepsleven [...]

18/01/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84