Image
01/03/2023

De-influencers nemen Tiktok over

“Ik zal je de-influencen, deze vijf dingen moet jij absoluut niet kopen.” Video’s zoals deze verspreiden zich als een lopend vuurtje. De nieuwe trend op Tiktok is dus niet meer om je dingen te doen kopen, maar om ze je juist niet te doen kopen.


De Stanley Cup (€ 40), Dyson Airwrap (€ 550) en elk Koreaans schoonheidsproduct tegen een hoge prijs. Influencers op Tiktok die je voortdurend de duurste dingen aanraden. Maar daar is onlangs verandering ingekomen: de-influencers nemen het over. Ze vertellen waar je absoluut niet je geld aan moeten geven en komen zelf soms met een goedkoper alternatief.

De trend heeft zijn voor- en nadelen. Viewers vinden het leuk om te weten waar ze een centje op kunnen uitsparen. Nutteloze producten wil niemand in huis. Maar wat velen niet beseffen, is dat de influencers je niet echt de-influencen. Een influencer raadt je altijd aan om iets net wel of niet te kopen. Dus zo heel gede-influenced ben je vaak niet.

Tekst: Alice Seghers

Foto: Solen Feyissa, Unsplash


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Slechtziende jongeren trainen samen met studenten voor loopwedstrijd

In Brugge trainen zes slechtziende en blinde leerlingen van hotel- en toerismeschool Spermalie samen [...]

10/04/2024

Hogeschool in Limburg biedt gratis menstruatieproducten aan

Bij hogeschool PXL in Limburg kan je sinds kort gratis menstruatieproducten vinden. Het initiatief [...]

09/04/2024

Chiro viert haar negentigjarig bestaan met een stevig feestje

Chirojeugd Vlaanderen bestaat dit jaar negentig jaar, en wil dat niet onopgemerkt voorbij laten gaan. [...]

08/04/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84