Image
01/03/2023

De-influencers nemen Tiktok over

“Ik zal je de-influencen, deze vijf dingen moet jij absoluut niet kopen.” Video’s zoals deze verspreiden zich als een lopend vuurtje. De nieuwe trend op Tiktok is dus niet meer om je dingen te doen kopen, maar om ze je juist niet te doen kopen.


De Stanley Cup (€ 40), Dyson Airwrap (€ 550) en elk Koreaans schoonheidsproduct tegen een hoge prijs. Influencers op Tiktok die je voortdurend de duurste dingen aanraden. Maar daar is onlangs verandering ingekomen: de-influencers nemen het over. Ze vertellen waar je absoluut niet je geld aan moeten geven en komen zelf soms met een goedkoper alternatief.

De trend heeft zijn voor- en nadelen. Viewers vinden het leuk om te weten waar ze een centje op kunnen uitsparen. Nutteloze producten wil niemand in huis. Maar wat velen niet beseffen, is dat de influencers je niet echt de-influencen. Een influencer raadt je altijd aan om iets net wel of niet te kopen. Dus zo heel gede-influenced ben je vaak niet.

Tekst: Alice Seghers

Foto: Solen Feyissa, Unsplash


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Graffitistraatje Gent krijgt ontmoetingspunt voor toeristen

Deze maand komt er in het befaamde graffitistraatje in Gent een nieuw onthaalpunt, waar Gentenaars en [...]

02/04/2024

In de grondwet verankerd in Frankrijk: het recht op abortus

Frankrijk heeft het recht op abortus officieel in de grondwet opgenomen. Dat is beslist tijdens een speciale [...]

02/04/2024

Een derde van alle kledingretours wordt vernietigd

Een kledingstuk dat niet past gratis terugsturen, het is iets dat we allemaal weleens doen. Maar dat [...]

01/04/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84