Image
19/03/2024

Ook Bockie De Repper heeft een accountant nodig

Accountancy blijft een knelpuntberoep. Dat ondervonden ook acht bedrijven.


Zij besloten er samen iets aan te doen en zetten ‘Accountants Van Morgen’ op poten. Met de campagne willen ze jongeren warm maken voor het beroep van accountant.

Als ambassadeur voor de campagne werd gekozen voor friturist  Bockie De Repper, die zelf ondervonden heeft hoe noodzakelijk een accountant is. Hij ging samen met zijn accountant Steff langs bij tal van horecaexperts.

“Het werd al snel duidelijk dat we allebei een andere focus hadden. Terwijl ik genoot van de heerlijke smaak van een broodje kaaskroket met chorizo, was Steff bezig met een kosten-batenanalyse. Gelukkig hoef ik de financiële kant van de zaak niet volledig te begrijpen. Dankzij Steff heb ik heel wat informatie kunnen verzamelen tijdens ons marktonderzoek. Hoeveel kost het om een frituursnack te maken? Hoeveel vraag je ervoor? Hoe ontwikkel je zo’n product? Wat zijn de valkuilen? Allemaal zaken waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben. Dus zonder mijn accountant, geen eigen frituursnack.”

Door de campagne kunnen jongeren kennismaken met de mogelijkheden van het beroep. Ze hopen zo de instroom te verhogen van studenten die voor accountancy kiezen.  

“We willen jongeren laten kennismaken met de gevarieerde jobinvulling van een accountant. Het takenpakket omvat zoveel meer dan cijferwerk. Accountants zijn vandaag adviseurs die meedenken en meewerken aan de strategie van ondernemers. Je helpt dromen waarmaken, ideeën concreet stellen, nieuwe producten lanceren. Je bouwt oprecht mee aan iemands verhaal. We hopen dat deze campagne jongeren nieuwsgierig maakt naar meer,” vertelt Bart Nelissen, vertegenwoordiger van ‘Accountants Van Morgen’.

Het onderwijs vindt het alvast een zeer goede campagne. Tien hogescholen zetten zich samen met opleidingsspecialist SYNTRA in om jongeren warm te maken voor een job met een toekomst.

Meer informatie is terug te vinden op www.accountantsvanmorgen.be.

Tekst: Larissa Sowowna 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Tequila van Tesla is al meteen uitverkocht

Elon Musk, de man achter Tesla, heeft een tequila op de markt gebracht. Het goedje was meteen uitverkocht. [...]

07/11/2020

EYCA-jongerenpanel zoekt nieuwe leden

Het jongerenpanel van EYCA zoekt nieuwe leden, ook in Vlaanderen. Het mandaat van de het eerste panel [...]

06/11/2020

Na Uber komt nu ook Heetch naar Vlaanderen

Uber is nog maar net gelanceerd in Vlaanderen of er komt al een nieuwe taxidienst op de proppen. Vanaf [...]

06/11/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84