Image
18/03/2024

Pommelien Thijs maakt indruk met aangrijpende videoclip voor nieuwe sensibiliseringscampagne

“Laat je toekomst niet stelen door je gsm, want het beste moet nog komen.”


Dat is de boodschap van de nieuwe sensibiliseringscampagne van de VRT, Pommelien Thijs en de Vlaamse overheid, over de gevaren van afleiding in het verkeer. De boodschap is duidelijk: mensen waarschuwen voor het gevaar dat afleiding in het verkeer met zich kan meebrengen.

Afleiding achter het stuur is 1 van de 5 voornaamste oorzaken van dodelijke verkeersongevallen, en algemeen wordt aangenomen dat gsm-gebruik achter het stuur tot één van de grootste gevaren binnen het verkeer hoort.

Daarom zette Pommelien Thijs deze boodschap om in een nummer: ‘Het beste moet nog komen’. In de videoclip is te zien hoe een jonge vrouw sterft in een verkeersongeval, omdat ze is afgeleid door haar smartphone, en een aankomende auto daardoor te laat opmerkt. Ze ziet momenten die ze in de toekomst had kunnen beleven, als ze nog zou leven.

"Ik denk dat iedereen wel eens afgeleid is in het verkeer, al is het maar omdat je even de gps aan het afstellen bent. Maar die kleine daden kunnen grote gevolgen hebben, voor jezelf en voor je vrienden en familie," licht de zangeres de boodschap van haar aangrijpende videoclip toe.

De videoclip kan je hier bekijken.

Tekst: Larissa Sowowna


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

‘The Day After Corona’: digitaal evenement voor jongeren over de toekomst na corona

Een jaar corona weegt zwaar, ook op jongeren. Het zorgde voor meer stress, onzekerheid, eenzaamheid, [...]

16/04/2021

Lego lanceert set met ‘Braille Bricks’ die kinderen blindenschrift leren

Een mooi voorbeeld van inclusiviteit bij Lego. Het Deense bedrijf gaat namelijk een nieuwe set blokjes [...]

16/04/2021

70 werken van Banksy komen naar Brussel

Deze zomer opent de interactieve tentoonstelling Banksy: Genius or Vandal zijn deuren op de Grote Markt [...]

16/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84