Image
05/02/2005

Karren om van te dromen

Het Autosalon heeft nog maar net z'n deuren gesloten, en wij zijn hier alweer met een pak kakelvers autonieuws.


Dacia Logan

Het moet niet altijd glitter en glamour zijn, en dus lanceert de Renault-groep de weinig sexy Dacia Logan: een degelijke, betrouwbare en ruime vierdeurs die in alle opzichten zo klassiek voor de dag komt als Mozart. Geen interesse zei u? Tot je de prijs hoort... 5000 euro als je vrede neemt met een kaalgeplukt exemplaar uit Oost-Europa. Bij ons zou de goedkoopste Logan halverwege volgend jaar zowat 7500 euro moeten kosten, omdat hij veel rijkelijker uitgerust zal zijn dan in thuisland Roemenië.

Kia Picanto

Al evenmin een echt sexy verschijning is de nieuwe stadsmus van het Koreaanse Kia. Net geen 3,5 meter lang en 1,5 meter breed, maar toch veel binnenruimte, aardig stil, functioneel en scherp geprijsd. Moet er nog zand zijn? Toch wel ja, want de afwerking kan beter en in de koffer past niet veel meer dan een grote sporttas. Het is voorlopig ook nog wachten op een dieselmotor. Maar die is op komst, in de vorm van een superzuinige 1.1 CRDi. De concurrentie kan maar beter op zijn tellen passen.

Opel Tigra Twintop

De Tigra is terug van weggeweest. En hoe! Na de wat klunzige eerste Tigra-generatie, die vooral de meer dynamische chauffeurs onder ons ontgoochelde, pakt Opel uit met een heuse roadster. Die moet het in de eerste plaats hebben van zijn geslaagd concept met stalen wegklapdak, van zijn gezonde wegligging en van zijn erg aanvaardbare instapprijzen. Het enige structurele nadeel is dat het een strikte tweezitter is, het meest ergerlijke nadeel is de ontiegelijk onhandige koffersluiting.

Ferrari F430

Ferrari vond de tijd rijp om zijn “instapmodel”, de 360 Modena, te vervangen. En dan liefst door een in alle opzichten nog extremere bolide. De cijfers zijn om bij te duizelen: 490 pk, een topsnelheid van 315 km/h en in precies vier seconden van 0 naar 100 km/h. Een kniesoor die erop let dat het bedrag bovenaan de cheque al even hallucinant is: 152.000 euro, zonder ook maar één optie. Maar wat een bolide... en zonder de minste twijfel de meest homogene Ferrari ooit. Om bij te watertanden.

MG ZT 260

Karakter, de MG ZT 260 heeft het in overschot.   Onder zijn motorkap ligt de V8 van de Ford Mustang en die drijft de achterwielen aan via een klassieke vijfversnellingsbak. Rijplezier verzekerd met andere woorden, mede dankzij de uitstekende ophanging, het zalige geroffel van de V8 en het al bij al nog behoorlijk goede comfort. Dat de bak stug en traag schakelt en dat zo’n achtcilinder de brandstoftank met een rotvaart leegzwelgt, neem je er met de glimlach bij. V(erv)oer voor epicuristen.

(DS)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar

Farmaketen Apothek Hjärtat in Zweden heeft beslist om bepaalde skincareproducten niet meer te verkopen [...]

10/05/2024

Vakbonden UGent dienen klacht in

De vakbonden van de universiteit Gent hebben vorige maand een klacht bij de overheid ingediend, omdat [...]

09/05/2024

Stem Z: een podcast over de aankomende verkiezingen

Velen moeten binnenkort voor het eerst gaan stemmen, maar er zijn heel wat first voters die niet goed [...]

09/05/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84