Image
03/06/2005

Waldorf: Waldorf

Nieuw geluid! Altijd spannend. En deze Waldorf komt (nog maar eens) uit Gent, verzameld rond poprockbrein Wolfgang Vanwymeersch. We moeten pop verwachten die moeiteloos melodieus is zonder rock uit het oog te verliezen, en die daarbij nog eens een gooi doet naar grote namen als Freebee, Millionnaire en dEUS.
 Allez vooruit! We gaan dit toch even controleren.

Waldorf bezocht vanaf 2001 al heel wat zaaltjes (ons zijn ze toen niet opgevallen) en stak meteen ook een tour in Zwitserland op zak. En als de neutrale Zwitsers het goed vinden, dan zien we wel of de uitdagende mix van pop en rock ons ook mee op de kar krijgt.

Een ‘classic’ drive doorheen het hele album werd ons ook duidelijk beloofd. We zijn al op zoek. ‘Killing time’ valt ergens binnen tussen Queens of the Stone Age en Dinosaur Jr. van toen. Kan tellen, sterk! Die Qotsa-mosterd blijft duidelijk aan snorren en baarden kleven, want ook in de single ‘Mama said’ hangt die kleur over de song. Opnieuw goed te genieten. De trein van korte, krachtige, explosieve melancholie tussen Josh Hommes muziek en Waldorfs interpretatie ervan blijft lekker denderen, de gitaren gaan vrolijk loos en Wolfgangs stem - tikkel heesgekarteld - doet het uitstekend en beklijvend. Het ís pop, het ís rock. Het huppelt meteen mee in je hoofd, de gitaren rocken volwassen en zonder pretentie. Qua kalmte gaan we liefst zitten bij ‘I didn’t know what I was searching’, die 'sleep en trek' in de klank is heel sterk, zowaar een ‘classic’ en héél poppy gevoel.

 (LAD)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Docenten op non-actief na discriminerende uitspraken

De Erasmushogeschool van Brussel heeft drie docenten op non-actief gezet, nadat ze denigrerende en discriminerende [...]

09/06/2020

Dear Class of 2020: celebrities speechen op online proclamatie

  Voor studenten die dit jaar afstuderen is de coronacrisis, hoe kan het ook anders, een grote [...]

09/06/2020

Tomorrowland kiest voor digitaal festival

  Om de zomer zonder festivals op te vullen, bouwde Tomorrowland aan een digitale variant, die [...]

05/06/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84