Image
05/06/2005

Studenten voorspellen toekomst huishoudapparaten

Electrolux, de grootste producent van keuken- en huishoudapparaten ter wereld, bracht studenten uit negen vooraanstaande vormgevingsinstituten samen voor de Electrolux Design Laboratory. Studenten uit Australië, Brazilië, China, Tsjechië, Portugal, Slowakije, Zweden, Groot-Brittannië en de VS namen het tegen elkaar op.
 De opdracht? Ontwerp gebruiksvriendelijke producten voor een nabije toekomst, pakweg 2015. Dat leverde verrassende resultaten op. De winnaar was de Australische Rockpool, een unieke vaatwasser die reinigt zonder water. De overige inzendingen vind je op de website.

Info: http://designlab.electrolux.com

Water 'on the go'

 

Spa Reine springt mee op de wagen van de 'on the go'-waterconsumptie. Consumenten willen steeds handiger gedoseerde verpakkingen die aan hun moderne mobiliteitsbehoeften voldoen. Een hele dag op stap, een paar uur de stad in, even naar de sportclub: bij elke activiteit hoort een aangepaste fles water. Om daarop in te spelen, lanceert Spa Reine de nieuwe fles 75 cl met sportdop, en de éénliterfles met klassieke dop.

Info: www.spa.be

Baby Q: mini-barbecue voor op kot

 

Niets leukers in de aanloop naar de blokperiode dan een zonnig namiddagje barbecue op kot. Euh, kan dat zomaar? Zeker, dankzij de gloednieuwe Baby Q van Weber - een Amerikaans wonderding dat niet meer weegt dan 16 kg en dus perfect past op zelfs het kleinste koertje, balkon of zelfs op het trottoir voor de deur. Nog niet overtuigd? Meet maar na: Baby Q is niet groter dan 36x68x40 cm. En in de zomer? Dan neem je Baby Q gewoon mee op het strand.

Info: www.weber.com

'Stand Up Speak Up' tegen racisme

 

Arsenal- en Frankrijk-spits Thierry Henry heeft zijn buik meer dan vol van de racistische beledigingen die geroepen worden door voetbalsupporters in het stadion. Hij verleent dan ook graag zijn steun aan Stand Up Speak Up, een campagne die wil aantonen dat de grote, zwijgende meerderheid van de supporters tegen racisme zijn. Nike doet ook mee, en maakte een commercial met Henry en andere topvoetballers. Het symbool van de actie? Het zwart-witte armbandje dat je voor 2 euro in huis haalt. Aimé Antheunis is er alvast al mee rond de pols gesignaleerd!

Info: www.standupspeakup.com

Carte D'Or Light-gamma breidt uit

 

De eerste warme dagen, daar hoort een ijsje bij. Of toch liever niet? Bang dat die ijzige caloriebommetjes ervoor zullen zorgen dat je je deze zomer niet in badpak durft te vertonen? Kies dan voor Carte D'Or Light: 50% minder vetten, en bijgevolg 30% minder calorieën dan het standaard Carte d'Or-gamma. Concreet kan je stellen dat één bol Carte D'Or Light maximum 40 Kcal bevat, wat nog steeds minder is dan bijvoorbeeld een appel. Voor de smaak hoef je het ook niet te laten, want vanaf deze maand wordt het gamma uitgebreid met koffie en aardbei. Surf naar de site voor ijsreceptjes.

Info: www.cartedor.be

Zeebries maakt je neus vrij

 

Lentetijd, hooikoortstijd. Laat je vooral niets wijsmaken: een echt geneesmiddel dat definitief komaf maakt met hooikoorts bestaat niet. Wel zijn er allerhande middeltjes die de symptomen verlichten, zoals een chronisch verstopte neus. De nieuwe Lyomer neusspray van Qualiphar is een 100% natuurlijk middel dat de neus vrijmaakt. Het is een product op basis van zeewater, zeezouten en oligo-elementen. Kortom, het is de bedoeling dat je je voelt als na een gezonde wandeling op het strand. Heel natuurlijk, en bijgevolg zonder één enkele bijwerking: Lyomer mag je zelfs toedienen aan zuigelingen.

Info: www.qualiphar.com

Frisk Liquids: minicapsules met vloeibare muntvulling

 

We geven het grif toe: dit is de origineelste ademverfrisser sinds de lancering van de papermints die smelten op je tong. Frisk Liquids zijn piepkleine blauwe bolletjes, gevuld met een vloeibaar mengsel van munt en groene thee. In de VS lopen ze er storm voor: de liquids hebben daar in een mum van tijd alle andere muntsoorten overklast qua verkoopcijfers. En het mag gezegd zijn, de sensatie is behoorlijk spectaculair: na enkele seconden in de mond barst het Frisk-bolletje open, zodat onmiddellijk je hele mond wordt verfrist. Eén nadeel: als je er eentje hebt geproefd, kun je er niet meer afblijven.

Info: www.frisk.be

Win een privé-jet voor 7 dagen

 

Carlsberg pakt deze maand uit met een bijzonder spectaculaire actie. Op uitgelezen evenementen zullen de aanwezigen instapkaarten krijgen met 'flying miles'-codes. Door die te verzamelen kan je allerhande prijzen winnen. Tot dusver niets bijzonders, ware het niet dat de hoofdprijs werkelijk om van omver te vallen is: 7 dagen lang met 7 personen de beschikking over je eigen privé-jet! De winnaar kiest dus waar naartoe wordt gevlogen. Eén addertje onder het gras evenwel: de campagne loopt gelijktijdig in 17 landen, dus de kans dat je met deze superprijs gaat lopen, is niet erg groot.

Info: www.carlsberg.be

Kolibri: elektrische tandenstoker

 

Huh?! Een elektrische tandenstoker? En waarom ook geen elektrische haarspeld, of een elektrisch vork en mes? Toch is dit idee van Oral-B minder overbodig dan het lijkt, want hun nieuwe Kolibri vult wel degelijk een leemte op in de dagelijkse tandhygiëne. Hij is speciaal ontworpen om de ruimte tussen de tanden en de moeilijkst bereikbare plaatsen van het gebit te bereiken, en dat met een hernieuwbare tandenstoker met muntsmaak. De trilfunctie zorgt voor een effectieve verwijdering van tandplak en masseert meteen ook het tandvlees. De Kolibri staat mooi in de badkamer, maar past dankzij z'n handige formaat ook in je tas of het handschoenenkastje van de wagen.

Info: www.oralb.com

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Student ingenieur? Dan kan je duizenden euro's winnen met je uitvinding!

Zoals elk jaar organiseert technologiebedrijf Dyson een internationale ontwerp- en ingenieurswedstrijd [...]

04/07/2025

Blijkbaar is het nog niet zo slecht gesteld met de mobiliteit in Brussel

Volgens de Urban Mobility Readiness Index van het internationale adviesbureau Oliver Wyman staat Brussel [...]

27/06/2025

Mis vanavond de finale van de Campus Cup niet

Welk studententeam wint de Campus Cup op Canvas? Vanavond wordt het spannend, want dan mag Otto-Jan Ham [...]

26/06/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84