Image
30/08/2005

Fabuga stimuleert ondernemerszin bij hogeschoolstudenten

Een 200-tal studenten van de Hogeschool Gent, Katholieke Hogeschool Kempen en Hogeschool Antwerpen zagen het afgelopen academiejaar hun ondernemerszin gestimuleerd door het project Fabuga, dat de hogescholen opstartten in samenwerking met het consultancybedrijf Fagro.
 Het was de bedoeling om aan de hand van een interactieve casestudy kennis te maken met de echte administratie van een vennootschap. Daar kwam een competitie-element bij kijken om het spannend te houden, en aangezien de input vanuit een echt bedrijf kwam (Fagro leverde de bedrijfsdocumenten) werd het een vrij uniek brugproject tussen onderwijs en industrie.

Info: www.fagro.be

 (SDB)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Vlaamse jongeren eten onvoldoende groenten

Volgens een enquête van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) eten Vlaamse millennials [...]

07/08/2021

Studentenclub Wieslandia: “Iedereen is welkom, ook mensen die niet kunnen kaarten!”

GUIDO is er voor de studenten, daarom zetten we telkens weer de student in de kijker. Daar horen natuurlijk [...]

05/08/2021

Waarom dit het beste moment is om koffie te drinken

Voor veel mensen is het drinken van een bakje koffie het ideale startschot van de dag. Nu blijkt dat [...]

03/08/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84