Image
30/08/2005

Fabuga stimuleert ondernemerszin bij hogeschoolstudenten

Een 200-tal studenten van de Hogeschool Gent, Katholieke Hogeschool Kempen en Hogeschool Antwerpen zagen het afgelopen academiejaar hun ondernemerszin gestimuleerd door het project Fabuga, dat de hogescholen opstartten in samenwerking met het consultancybedrijf Fagro.
 Het was de bedoeling om aan de hand van een interactieve casestudy kennis te maken met de echte administratie van een vennootschap. Daar kwam een competitie-element bij kijken om het spannend te houden, en aangezien de input vanuit een echt bedrijf kwam (Fagro leverde de bedrijfsdocumenten) werd het een vrij uniek brugproject tussen onderwijs en industrie.

Info: www.fagro.be

 (SDB)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Lego lanceert set met ‘Braille Bricks’ die kinderen blindenschrift leren

Een mooi voorbeeld van inclusiviteit bij Lego. Het Deense bedrijf gaat namelijk een nieuwe set blokjes [...]

16/04/2021

70 werken van Banksy komen naar Brussel

Deze zomer opent de interactieve tentoonstelling Banksy: Genius or Vandal zijn deuren op de Grote Markt [...]

16/04/2021

Een McDonald’s bestelpaal bij je thuis? Het kan!

Goed nieuws voor fans van de fastfoodketen McDonald’s. Sinds kort kan je namelijk een bestelpaal [...]

14/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84