Image
11/11/2005

FarOut 100

Het wordt stilaan snakken naar mooi ondergaande zonnen, barbecues, bikini's en hun inhoud en graadjes warmte. Gelukkig is er FarOut. Gelukkig is er het label dat als geen ander het alleenrecht heeft op originele zwoelte, authentieke zonnewarmte en muziekjes die best passen bij een rum-cola met lime on top.
 Een honderdste verjaardag tegen de winter!

Het Braziliaanse label FarOut is niet het zoveelste labeltje dat inspeelt op de hipheidsfactor van samba, cumbia, merengue, zuiderse deunen, latin-grooves, wulps heupgewieg of Tito Puente. FarOut brengt het op de beste manier. Echt uit Brasil, ondertussen 11 jaar aan de slag, zowel elektronisch dansvloerig als voltijds kalm en steeds met magische vrouwenstemmen.

Neem nu die van Sabrina Malheiros. Naast de huppelende toverfluit en de zonnige tinkels op gitaar schittert ze zowel in ‘Não quero nem saber’ als in de ‘Passa’ remix. FarOut neemt je mee door elf jaar klasse en zuiderse vernieuwing en biedt met deze compilatie een mooi overzicht van waar FarOut voor staat. Voor de kenners is het meteen een gepaste viering van de honderdste release. Nina Miranda kan zo op een ‘Nouvelle vague’-Brazilian-style versie meezingen, dromerig klassiekers zingen zou ze al even goed kunnen als wanneer de Franse Camille ‘In a manner of speaking’ van Tuxedomoon covert. Voor Nina denken we al vlug aan een downtempo versie van ‘Run to the hills’ of zo, Iron Maiden op z’n vrouwelijkst, zachtst en liefst ooit. Voor we hier de verwarmingskosten de lucht injagen en ons elke dag aan warme chocolademelk laten gaan, wiegen we eruit met de unplugged versie van dansklassieker ‘Tanto Tempo’ en zijn onze batterijen toch weer even bestand tegen de hatelijke winter.

Een heel aangename verjaardagscompilatie van een klasselabel. De kenners weten dit en kunnen ervan genieten. Voor de nieuwkomers is het de perfecte kennismaking.

(LAD)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Wereld Back-updag: red je data, maak een back-up

Het is de grootste nachtmerrie van elke student: terwijl je werkt aan die belangrijke taak begeeft je [...]

31/03/2021

Emoji van ‘droevig kakske’ mogelijks in aantocht

De Campaign Against Living Miserably (Calm), een Britse organisatie die zich inzet voor mentale gezondheid, [...]

29/03/2021

Aantal jongeren met financiële problemen fors toegenomen

Uit een bevraging van bankenfederatie Febelfin blijkt dat 61% van de jongeren financiële problemen heeft. [...]

29/03/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84