Image
23/09/2002

Kuifje facsimile: Het gebroken oor : De geur van verse drukinkt

De 'Kuifje'-facsimile's zijn zo teer en kostbaar dat je ze koopt met een hermetisch plastiekje errond. Snuit je neus voor je dat plastiekje openscheurt, om de heerlijke geur van verse drukinkt die uit het boek opkringelt niet te missen... Ah, een bibliofiele 'Kuifje'-uitgave, ons striphart gaat er steeds weer sneller van slaan.

Maak kennis met Het gebroken oor anno 1946, in een heerlijk krakende vertaling, needergeschreeven in oude spelling. De originele kleuren zien er beter uit dan ooit, de schuchtere Klare Lijn van Hergé - waar toen nog aardig wat McManus in zat - is aandoenlijk mooi en het verhaal giert met een rotvaart voorbij. Minimalistisch en toch widescreen, anarchistisch doch rechtschapen, dit is vroege 'Kuifje' op z'n best: de fundamenten voor een meesterbouwsel. En wie het originele afgodsbeeldje wil zien, dat staat nog tot eind april 2003 in de laatste zaal van de tentoonstelling Met Kuifje naar Peru in het Jubelparkmuseum.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Hoogbegaafde tieners proeven van het universiteitsleven

Het is geen gemakkelijke klus om secundair onderwijs op maat van hoogbegaafde kinderen aan te bieden. [...]

08/01/2024

Vierde studententoren aan Kapermolenpark Hasselt is klaar

Net voor de start van dit academiejaar was in Hasselt het project Demerkot klaar. Hiermee werd de vierde [...]

03/01/2024

Antarctica-expo sensibiliseert jongeren voor klimaatverandering

Naar aanleiding van de 125ste verjaardag van de eerste Belgische Antarctische Expeditie aan boord van [...]

01/01/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84