Image
17/06/2006

Tomb Raider: Legend

Precies tien jaar geleden barstte met de komst van Tomb Raider een bom (met fijne cupmaat) in de gameswereld. De Tomb Raider-serie heeft, onder andere door het teleurstellende Angel Of Darkness (2003) en de barslechte films, veel van haar aanzien verloren.
 Toch blijven we reikhalzend uitkijken naar elk nieuw Lara Croft-avontuur. Oude liefdes...

De diehard-fans kunnen we alvast gerust stellen, want de verhaallijn en de hele sfeer van de game grijpen terug naar de succesvolle episodes uit de jaren ’90. Hendels omzetten, blokken verschuiven, touwklimmen, artefacten verzamelen... Alle oeringrediënten van een Tomb Raider-verhaal zijn van de partij. Ook de graphics van bijvoorbeeld het level in Peru doen vaak aan de allereerste edities denken. Gelukkig ziet Lara’s kont er ondertussen een stuk minder hoekig uit. De grote verrassing in Tomb Raider: Legend is de besturing. Vlotter dan ooit kan je Lara elke kant van de kamer tonen, of het nu al springend, kruipend of rennend is. Het verhoogt de speelbaarheid enorm.

Tomb Raider: Legend zorgt voor de nodige reanimatie van Lara Croft. Inhoudelijk verrast het spel niet, maar daar zaten we ook niet op te wachten. Net voor de zomer volgt nog een PSP-versie van Tomb Raider: Legend en in de herfst komt het spel uit op GameCube en Nintendo DS.

www.tombraider.com

 (SVK)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

‘The Day After Corona’: digitaal evenement voor jongeren over de toekomst na corona

Een jaar corona weegt zwaar, ook op jongeren. Het zorgde voor meer stress, onzekerheid, eenzaamheid, [...]

16/04/2021

Lego lanceert set met ‘Braille Bricks’ die kinderen blindenschrift leren

Een mooi voorbeeld van inclusiviteit bij Lego. Het Deense bedrijf gaat namelijk een nieuwe set blokjes [...]

16/04/2021

70 werken van Banksy komen naar Brussel

Deze zomer opent de interactieve tentoonstelling Banksy: Genius or Vandal zijn deuren op de Grote Markt [...]

16/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84