Image
18/10/2006

The Wicker Man

De ontstaansgeschiedenis van de mislukte horror-remake The Wicker Man is stukken interessanter dan de film zelf. In 1973 draait de Britse regisseur Robin Hardy een thriller over een politieman die de verdwijning van een meisje moet gaan onderzoeken op Summersisle
, een afgelegen eiland voor de Schotse kust waar een mysterieuze besloten gemeenschap woont. De film wordt een culthit, die dertig jaar later nog steeds fans blijkt te hebben. Zoals Johnny Ramone, notoir filmliefhebber en gitarist van de legendarische punkrockgroep The Ramones. Op een dag was Nicolas Cage op bezoek bij Johnny Ramone (how cool is that?), ze keken samen naar The Wicker Man en ze waren zwaar onder de indruk. Johnny ligt inmiddels onder de zoden van het Hollywood Forever Cemetery (we verzinnen niets!) en Cage speelt de hoofdrol in Neil LaButes remake van de film. Het eilandje ligt nu voor de Amerikaanse westkust, en vrouwen blijken er de baas te zijn geworden. Cage loopt compleet verloren tussen al die bizarre vrouwmensen, die getooid zijn in lange voddenjurken en haarvlechten torsen die je doorgaans enkel aantreft op boombals ter hoogte van Gooik of Dranouter. Wat beklemmend en bevreemdend had moeten zijn, wordt al snel saai en zelfs ronduit belachelijk, met als ridicuul dieptepunt Nicolas Cage die rondhost in een pluchen berenpakje. Het lijkt wel Tragger Hippy, maar het is helaas serieus bedoeld. The Wicker Man is opgedragen aan Johnny Ramone, maar de kans dat er in punkrock heaven een paar welgemeende gabba gabba hey's zullen weerklinken na het zien van dit onding, lijkt ons nihil.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Zuid-Koreaanse tiener boekt megawinst via aandelen

De 12-jarige Kwon Joon uit Seoel heeft in minder dan een jaar tijd zo’n 43% winst geboekt via [...]

20/02/2021

Nooit meer examenstress dankzij wasbaar kostuum

Herken je dit: je draagt een kostuum op het mondeling examen en daarna blijf je ermee op café [...]

20/02/2021

Albert Heijn krijgt kritiek op promo-actie 1+5 gratis

Winkelketen Albert Heijn genereert heel wat media-aandacht met hun promo-actie 1+5 gratis. Experten [...]

19/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84