Image
02/09/2002

Brazilectro: Session 4 - Latin flavoured club tunes

Perfecte muziek als je in de avondzon een terrasje trekt, en dat bedoelen we niet neerbuigend. Compilaties komen er al te vaak in triestige kwaliteit. Het doet goed om nu en dan een label te zien dat zich wel de moeite getroost om met een degelijk idee achter zijn muziek te staan en dat bovendien nog kan omzetten naar een must-have serie. Audiopharm werkte de vierde in zijn Brazilectro-reeks af. Opnieuw eentje om aan te schaffen.

Bij 'Amore' dachten we even tussen James Last en Earl Zinger te zijn beland. Heerlijke bigband zuidelijke kitsch, inclusief romig accentje. Het gaat rechtstreeks de heupen op met heerlijke "oooh-la-la-la" en trompetten op post, een echt "at the copa, copa-cabana"-gevoel. Die warmte, humor, brede glimlach en de zin om te dansen blijft de hele plaat lang hangen. Een aangename rode zonnedraad die de ene keer wild de dans inzet en verderop gas terugneemt om terug aan je tafeltje te schuiven bij gekeuvel en kleurige cocktails. Weinig écht bekende namen en een werkinstrument dus voor alle schijvendraaiers die het nieuw willen houden. John Beltran doet nog een belletje rinkelen, bekend uit de dance- en chillscene. Hij heeft de warmbloedige rimtes perfect in de mot. Fijne snaren, zachte blazers, slappy basje met ronkende percussie als bindmiddel en mooie damesstemmen in 'Felicidad nova'. De Brazilectro-serie vindt makkelijk het minder bewandelde pad weg van clichés en compilatievalkuilen. Geen mindere tracks, maar een mooi evenwicht van Europese nummers, Japanners, met Fukutomi en Fantastic Plastic Machine en een visitekaartje voor alles waar met goede reden nu- wordt bijgeplaatst. Nu-housy, nu-jazzy, nu-latin en niet nu- en dan goed maar een gestroomlijnde constante van artiesten die volop van de zon en van Latin houden.

Het sappige Portugees, klaterende blazers, het droombeeld van prachtig dansende dames, één groot feest in de zon. Brazilectro levert de klank, jullie de beweging.

(LAD)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

OPEL mikt op jongeren

Met verschillende op de jeugd mikkende modellen wil Opel zich een nieuw en veel jonger imago aanmeten. [...]

15/08/2004

Cornetto Love Potion: ijsjes met potentie

Nummer één en twee hebben we al gehad in het voorjaar, en nu maken de derde en vierde Cornetto Love Potion [...]

14/08/2004

Hogeschool Gent trots op sportkampioenen

Met een stevige barbecue zette de Hogeschool Gent haar sportkampioenen in de bloemetjes. Dat zijn er [...]

10/08/2004

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84