Image
26/05/2007

Altijd op tijd

De een draagt een erfstuk van opa, de ander het hipste exemplaar met de laatste technische snufjes... Wat je ook rond de pols draagt, een horloge wordt meer en meer een uiterst belangrijk accessoire.
  Camel Active richt zich naar eigen zeggen op de ervaren globetrotter, maar verliest daarbij de modetrends niet uit het oog. Dit exemplaar bijvoorbeeld oogt bijzonder retro, dankzij een rechthoekige horlogekast van geborsteld staal. Stijlvol en degelijk spul tegelijk.

Horloge van Camel Active Timewear. 99 euro.

Info: www.camelactive.de

Boterhammen in het park

De eerste zonnestralen, dat betekent dat het hoog tijd wordt om te blokken, maar dat staat ook gelijk aan gezellige middagen met lunch in het park. Deze lunchbag ziet er niet alleen goed uit, het is ook een ingenieus ding. Zo zijn er twee compartimenten, zodat eten en drank gescheiden blijven. Het materiaal, neopreen, zorgt voor een goede isolatie en houdt je biertje tot vier uur lang fris. Om het helemaal af te maken is het tasje ook om te turnen tot een placemat als je hem helemaal openvouwt.

'BYOBag' (Bring your own beverage) van Built NY, 30 euro, te koop bij A.S. Adventure.

Info: www.asadventure.com

Mannen met tassen

Sommige kerels vinden het nog altijd een horrorbeeld, maar toch duiken ze meer en meer op in het straatbeeld: mannen met tassen. Dat is niet alleen stijlvol, het is ook verdomd handig. Voor je laptop bijvoorbeeld, of simpelweg voor je portefeuille en prullaria, zodat mevrouw dat niet allemaal in háár tas moet proppen. O'Neill heeft voor de zomer een sober gamma voor de mannen, met een tikkeltje surfgehalte. Zo onopvallend dat ze echt niet meer alleen voor de homo's onder ons bestemd zijn.

Reistas van O'Neill. 44,99 euro.

Info: www.oneilleurope.com

Back in.... white

Laten we maar meteen even waarschuwen voor dit modebeeld: niet elke man kan straffeloos in het wit gekleed gaan. Niet alleen omdat je dan de kunst moet begrijpen om je outfit smetteloos schoon te houden, maar ook omdat wit nu eenmaal niet bij elk huidtype past. Een mooi bruingebrand vel? Dan komt dat nog beter tot z'n recht dankzij een oogverblindend wit truitje. Nog een beetje Belgisch bleek? Blijf dan beter weg van felwit, en ga voor een zachtere variant.

Links: T-shirt: 94 euro, broek: 146 euro. Rechts: hemd: 114 euro; riem: 52 euro; jeans: 135 euro. Alles van Sixty.

Info: www.sixty.it

Streepjescode

Streepjes te over in de komende collecties, zelfs bij de pyjama's. Wedden dat je slaapt als een roos in dit comfortabele ensemble?

Pyjama, 65,95 euro, Marc O'Polo.

Info: www.marc-o-polo.com

Pantoffelheld

Een 'loafer' klinkt verschrikkelijk belegen, maar als ze het bij Sacha weer introduceren, ziet het er al heel anders uit. Vrolijke streepjes maken er een hippe en nonchalante schoen van, die zowel onder shorts als lange broeken prima staat. Ook niet onbelangrijk: dit soort schoen trek je makkelijk aan, en loopt zalig comfortabel. Ideaal voor de zomer, quoi!

Gestreepte ‘loafer', Sacha, 39,95 euro.

Info: www.sacha.nl

Gladgeschoren

Scheren is voor veel mannen dat vervelende klusje dat nu eenmaal moet gebeuren, en waar je vooral een branderig en trekkerig vel aan overhoudt. Shiseido vond dat het tijd werd voor iets nieuws, en introduceert de shaving cream, een crèmesamenstelling op oliebasis die niet alleen lief is voor de huid, maar ook het scheren zelf vergemakkelijkt. Bovendien werkt de crème ook nog eens beschermend, zodat die klus een ware weldaad wordt voor je huid.

Shaving cream van Shiseido, 21 euro.

Info: www.shiseido.com

Fris achter de oren

Alles kan beter, moeten ze bij Adidas gedacht hebben, en daarom vernieuwden ze hun volledige Body Care-lijn. Niet alleen werd er een nieuwe, blitse verpakking voorzien, er kwamen ook nieuwe producten bij, zoals de ‘hair & body active start' douchegel. Net als vroeger werkt Adidas daarvoor samen met atleten, omdat die natuurlijk het best kunnen vertellen wat je nodig hebt na een spannende match of een loodzware training.

Vernieuwde lijn verzorgende douchegels van Adidas, 2,86 euro.

Info: www.adidas.be

Le metallic, ç'est chic

De metaaltrend in de mode is al een poosje aan de gang, maar nu doet het ook zijn intrede in de make-up. De ‘Creamy Metal' van Nivea is een zachte oogschaduw in een tube, die je ogen een subtiele metaalglans verlenen. Breng voor een zacht effect enkele toetsen aan op je ooglid, voor een dramatische partylook mag je een flinke laag smeren.

‘Creamy Metal' van Nivea. Verkrijgbaar in zes tinten. 9 euro.

Info: www.nivea.be

Muziekjuweel

Een paar jaar geleden liepen we allemaal met onze sleutels rond de nek; dit jaar doe je hetzelfde met je iPod. Dit hoesje past voor elke iPod nano, en hang je elegant om de hals. Zo is je kostbare iPod goed beschermd, en heb je hem altijd bij de hand.

Houdertje voor iPod nano van Umbra. 12,50 euro.

Info: www.umbra.com

Blote tenen

Ha! Hoog tijd om je tenen te ontharen, want ook deze zomer worden we om de oren geslagen met de goeie ouwe ‘teenslets'. De slippers zijn er wederom in alle kleuren en formaten, met een lichte voorkeur voor blitse motiefjes en speciale kleurtjes. Deze Havaianas zijn honderd procent Braziliaans, en dus honderd procent traditionele teensandaal. Zelfs de sterren zweren bij deze exemplaren, en ook bij ons zullen de slippers vlotjes over de toonbank gaan. Wees er dus snel bij!

Havaianas, verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen. Voor deze versie: 23 euro.

Info: www.havaianas.com

Coach cadeau

Heu, het lijkt een beetje een raar idee om jezelf een coach cadeau te doen, maar ach, waarom ook niet. Op cadeaubox.com kies je er eentje uit de rij, van shop assistant tot interieuradviseur, van fitnesscoach tot zangleraar, die je dan komt begeleiden tijdens een boeiende sessie. Je kan zo'n coach natuurlijk ook als cadeautje geven aan iemand anders, maar we betwijfelen of een lifestylecoach in geschenkverpakking wel in goede aarde zou vallen... Gewoon lekker voor jezelf bestellen is ons advies!

Cadeaubox met personal coach. 130 euro.

Je kan de cadeaubox bestellen via www.cadeaubox.com.

Toverspray

Een geurige lichaamsspray die doet afslanken en sinaasappelhuid aanpakt? Dat klinkt wel als het achtste wereldwonder! De 'Aromatic Energizing spray' van Shiseido is een uitbreiding van het succesvolle gamma Body Creator, en doet wel heel erg mooie beloftes. Zo zou de geur - met onder meer grapefruit en venkel - een stimulerend effect hebben op de vetverbranding, en je huid zou er al snel steviger en gladder uitzien. Gewoon elke dag over je lichaam verstuiven is voldoende! Of die wonderspray ook daadwerkelijk de centimeters doet wegsmelten, kunnen we voorlopig nog niet bevestigen, maar het goedje ruikt alleszins behoorlijk yummie. En daar wordt een mens toch ook wel vrolijk van.

Body Creator, Aromatic Energizing Spray van Shiseido. 40 euro (verkrijgbaar vanaf april).

Info: www.shiseido.com

XL: Extra lang

Niets tegen korte koppies, maar wie echt wil opvallen, kiest dit seizoen voor extra lang. Jij moet nog minstens drie jaar sparen voor zulke lange lokken? Niet getreurd, net als de dame op de foto kan je kiezen voor extensions. Die zien er, als ze professioneel zijn aangebracht, erg natuurlijk uit, en zijn ideaal om eens radicaal van look te veranderen (en na de party weer te switchen).

Coupe ‘Janis', een creatie van Mod's Hair Paris.

Info: www.modshair.com

Sexy salopette

De beenwarmers, de minirok, de legging, de kniebroek... één ding hebben al deze fenomenen gemeen: het zijn trends waar je voorzichtig en kritisch mee moet omspringen, want niet iedereen is gezegend met een lijf dat dit soort kledingstukken kan verdragen. Deze zomer wordt er nog iets toegevoegd aan het lijstje gevaarlijke trends, met name de salopette, ook wel tuinbroek genaamd. De ene keer wijds en jongensachtig, een andere keer ieniemienie en in een gekke kleur, zoals hier. Beslissen of het je op het lijf is geschreven of niet, is simpel: aantrekken in de paskamer en heel erg kritisch in de spiegel kijken. En bij de minste twijfel gewoon terug in de rekken hangen.

Hemdje: 109 euro. Korte salopet: 159 euro. Replay.

Info: www.replay.it

Hebben!

Drie trends waar je deze zomer niet omheen kan:

> Sexy sportswear: niet alleen in de sportzaal, maar ook daarbuiten mag je je sporttenue aanhouden. Kies wel voor de mooiste kleuren en een sexy snit, liefst in spannend contrast met hoge hakken en veel blingbling.

> In the navy: de marinestijl lijkt nog maar net achter de rug, maar ze komt alweer piepen. Combineer wit met marineblauw, liefst in streepjes, en voeg een toets rood toe. Makkelijk en veilig.

> Opwaaiende zomerjurken: het is officieel, 2007 wordt het jaar van de jurk. Met of zonder bloemen, hypervrouwelijk of nonchalant sportief. Alles mag. We durven er zelfs om wedden dat je deze zomer ongestoord in een schreeuwerige soepjurk door de stad mag flaneren.

Op de foto: Gestreepte jurk: 95 euro; riem: 105 euro. Vintage 55.

Info: www.vintage55.com

Ecofashion

Niet alleen Al Gore is bezorgd om ons milieu, ook in de mode is het ecologisch bewustzijn meer en meer aanwezig. Het merk Kuyichi was een van de pioniers op dat vlak, en biedt elk seizoen eerlijke en hippe kleding, veelal gemaakt van biokatoen en organische stoffen. Nieuw in de zomercollectie is dat alle T-shirts een label dragen met daarop de afkomst van stof en productie. Geitenwollen sokken vind je niet in de collectie, hippe jeans en coole topjes des te meer.

Groen topje: 39 euro; jeans: 99 euro. Kuyichi.

Info: www.kuyichi.com

Creatief met kurk

Veel vrouwen zullen het beamen: zomerschoenen zijn de hel. Ze doen altijd wel ergens pijn, zitten nooit comfortabel en hebben veelal wankele hakken. Hopelijk bieden de vele kurken zolen die we spotten wat soelaas. Kurk is immers een zacht, dus schokdempend materiaal, en dankzij de sleehak van dit exemplaar heb je extra grip op de weg. Nu nog hopen dat die mooie bandjes niet in je vlees snijden...

Schoen met zool van kurk en sleehak, Shoes in the box. 29,99 euro.

Info: www.shoesinthebox.be

Versierde benen

Al te witte benen geef je in de vroege lente uiteraard een kleurtje dankzij bruinen zonder zon. Een snel en makkelijk alternatief is een legging. Erg trendy, opvallend, en de perfecte camouflage voor spierwitte beentjes. Knip gerust de voet van je panty, of ga voor een sexy nieuw exemplaar, bijvoorbeeld met gehaakt motief.

Legging met haakwerk, Falke, 19 euro.

Info: www.falke.de

Opgefleurd

Nog even doorbijten, en er is vakantie! Zon! Zee! Strand! En een nieuwe bikini natuurlijk. De collectie van Livia toont dit jaar een mix van sobere badmode met pittige details zoals kraaltjes, en uitbundiger modellen, zoals deze fleurige bikini. Bijkomend voordeel is dat een drukke print de aandacht afleid van euh... probleemzones. Altijd handig meegenomen!

Bikini, 93 euro. Livia.

Info: www.bananamoon.be

Urenlang shoppen

Eens je een Papillio aan je voeten hebt gehad, wil je niets anders meer. Papillio is het minder stoffige zusje van de Birkenstock, en toont in de nieuwe collectie weer heel wat vrolijke dessins. We zijn dan ook verheugd te mogen aankondigen dat de makkelijk zittende sandalen ook dit jaar weer hip zijn. Dankzij een voorgevormd voetbed kan je urenlang shoppen zonder blaren, en de lage zool spaart je kuiten.

Slipper ‘Gizeh', 55 euro, Papillio.

Info: www.papillio.de

Viva vichy

Het doet een beetje denken aan tafelkleedjes, maar dat maakt het natuurlijk des te nostalgischer: het vichyruitje komt langzaamaan weer tot leven. Ideaal voor zwierige rokjes, schattige jurken en ook handige handtassen. Het Deense merk Friis & Company werkt de vichytas nog af met een spreekwoordelijke kers op de taart: een applicatie van fruitige kersjes.

Handtas “Cherry”. 47,50 euro. Friis & Company.

Info: www.friis-co.dk

Blauwe romantiek

Spelen in het hooi en kijken naar de koeien in de wei... geef toe dat het boerenleven ook best leuk kan lijken. Zeker als daar een landelijk romantische outfit als deze bijhoort, uiteraard met het typische landelijke blauw. Dat blauw is overigens een echte hit, en duikt in zowat alle collecties op. Vooral inktblauw is aan een echte revival begonnen. Wees dus voorbereid op extra veel blauw op straat!

Katoenen bloesje: 17,50 euro, jeansrok: 29,90 euro. Jbc.

Info: www.jbc.be

Spicy!

Alleen al om de naam is dit halssnoer een hebbeding. De ‘Red hot chili pepper' bestaat uit twee snoeren, met uiteraard veel rood en een schattig chilihangertje. Zeer effectief om dat sowieso al zwoele zomerjurkje extra pit te geven.

Halssnoer ‘Red hot chili pepper', New Look, 18 euro

Info: www.newlook.co.uk

Met de hoed in de hand

Een zonnebril doet al veel, maar extra bescherming tegen de zon biedt deze breedgerande hoed. Fijn voor snikhete festivals, en dankzij het Afrikaans getinte motief ook nog eens een fashion statement om u tegen te zeggen.

Hoed “Doris Daze” van Roxy. 29 euro.

Info: www.roxy.com

(KV)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

UHasselt en KU Leuven willen masteropleiding Geneeskunde

De kogel is door de kerk: KU Leuven en UHasselt willen samen een masteropleiding Geneeskunde aanbieden [...]

05/05/2024

Cannabis legaal in Duitsland

Sinds begin vorige maand is het bezitten en gebruiken van cannabis legaal voor volwassenen in Duitsland, [...]

04/05/2024

Nieuwe Engelstalige master duurzame energie UHasselt

De Universiteit van Hasselt breidt haar opleidingsaanbod uit met een Engelstalige Master of Science in [...]

03/05/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84