Image
04/07/2007

An American Haunting

Toen na de persvoorstelling van An American Haunting de woorden 'based on a true story' in bloedletters op het scherm verschenen, barstte de gezamenlijke filmpers uit in hoongelach. Zo bespottelijk is deze flutprent van Courtney 'Dungeons and Dragons' Solomon
, een anderhalf uur durende opeenstapeling van her en der gestolen horrorclichés en stomvervelende shockerscènes. Een verhaal? Laat ons niet lachen! Een meisje in het Amerika van de pioniersjaren wordt bezeten door een geest, en die komt haar nacht na nacht door elkaar schudden in beste Exorcist -traditie. That's it. De ene vermoeiende nachtscène vol bliksemschichten volgt op de andere zoutloze filmtruc, het is nooit spannend, volstrekt ongeloofwaardig en om te bleiten zo slecht. Nadat de integrale Exorcist was leeggeplunderd, heeft Solomon er tot overmaat van ramp nog wat scary kid -clichés aan toegevoegd om ook het moderne Ring -publiek mee te krijgen. En de ontknoping? Het was van Stille Waters geleden dat we nog zo'n diepe zucht hebben geslaakt. Wat een verschrikking, deze American Haunting . Uitsluitend te consumeren door peuters na een slecht verteerd dagje in de crèche. En dat Donald Sutherland en Sissy Spacek zich maar eens ernstig bezinnen over hun fin-de-carrière , nu ze blijkbaar enkel nog voor dit soort minderwaardige B-stront worden gevraagd.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

‘The Day After Corona’: digitaal evenement voor jongeren over de toekomst na corona

Een jaar corona weegt zwaar, ook op jongeren. Het zorgde voor meer stress, onzekerheid, eenzaamheid, [...]

16/04/2021

Lego lanceert set met ‘Braille Bricks’ die kinderen blindenschrift leren

Een mooi voorbeeld van inclusiviteit bij Lego. Het Deense bedrijf gaat namelijk een nieuwe set blokjes [...]

16/04/2021

70 werken van Banksy komen naar Brussel

Deze zomer opent de interactieve tentoonstelling Banksy: Genius or Vandal zijn deuren op de Grote Markt [...]

16/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84