Image
04/07/2007

An American Haunting

Toen na de persvoorstelling van An American Haunting de woorden 'based on a true story' in bloedletters op het scherm verschenen, barstte de gezamenlijke filmpers uit in hoongelach. Zo bespottelijk is deze flutprent van Courtney 'Dungeons and Dragons' Solomon
, een anderhalf uur durende opeenstapeling van her en der gestolen horrorclichés en stomvervelende shockerscènes. Een verhaal? Laat ons niet lachen! Een meisje in het Amerika van de pioniersjaren wordt bezeten door een geest, en die komt haar nacht na nacht door elkaar schudden in beste Exorcist -traditie. That's it. De ene vermoeiende nachtscène vol bliksemschichten volgt op de andere zoutloze filmtruc, het is nooit spannend, volstrekt ongeloofwaardig en om te bleiten zo slecht. Nadat de integrale Exorcist was leeggeplunderd, heeft Solomon er tot overmaat van ramp nog wat scary kid -clichés aan toegevoegd om ook het moderne Ring -publiek mee te krijgen. En de ontknoping? Het was van Stille Waters geleden dat we nog zo'n diepe zucht hebben geslaakt. Wat een verschrikking, deze American Haunting . Uitsluitend te consumeren door peuters na een slecht verteerd dagje in de crèche. En dat Donald Sutherland en Sissy Spacek zich maar eens ernstig bezinnen over hun fin-de-carrière , nu ze blijkbaar enkel nog voor dit soort minderwaardige B-stront worden gevraagd.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Opmerkelijk in coronatijden: studentenverenigingen zien ledenaantallen explosief stijgen

Het aantal studenten dat zich aansluit bij een studentenvereniging is opvallend gestegen. Dat meldt VRT [...]

09/10/2020

HOGent-studenten krijgen hun diploma in de Ghelamco Arena

Afstuderen van de HOGent, dat doe je in stijl. Door de coronapandemie kunnen proclamaties niet meer op [...]

09/10/2020

Studentenclub Mythica: "Iedereen heeft toch een geeky kantje?"

In de rubriek 'Studentenclubs' stellen we elke editie van het GUIDO Magazine een studentenclub [...]

08/10/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84