Image
22/08/2007

Hairspray

Op het eerste gezicht had Hairspray alle ingrediënten die we haten aan het Hollywood van vandaag: een remake van een musicalversie van een eightiesfilm, een regisseur die al een resem slappe komedies op z'n naam heeft staan en bovendien ook zelf de choreografieën wou doen (Adam Shankman), en John Travolta met een dikmakend schuimpak
  in een travestierol ( Norbit , iemand?) Maar kijk, na een halfuurtje waren al onze vooroordelen weggesmolten als haarlak onder een stortvlaag en zaten we dijenkletsend mee te swingen in onze bioscoopzetel. Wég was de vraag of de cultfilm van kitschkeizer John Waters echt aan een remake toe was, wég was onze aangeboren afkeer van musicals, en we mogen in een strijkijzer veranderen als het niet waar is: John Travolta is in geen tijden meer zo grappig geweest als in deze rol van moddervette, verlegen huisvrouw. De liedjes en sixties-dansstukjes zijn onweerstaanbaar (het 'romantische' duet tussen Travolta en Christopher Walken is zelfs kostelijk), de onderliggende boodschap ( "als blank en zwart samen dansen, is het dubbele pret" en ook wel een beetje "schaam je niet voor een kilootje te veel" ) wordt swingend gebracht en de acteurs amuseren zich duidelijk te pletter. Prop een half pak roze bubblegum in je mond, spuit een bus lak leeg in je kapsel en laat je helemaal gaan in wat veruit de vrolijkste en meest verrassende zomerfilm van dit jaar is.

  (HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Emoji van ‘droevig kakske’ mogelijks in aantocht

De Campaign Against Living Miserably (Calm), een Britse organisatie die zich inzet voor mentale gezondheid, [...]

29/03/2021

Aantal jongeren met financiële problemen fors toegenomen

Uit een bevraging van bankenfederatie Febelfin blijkt dat 61% van de jongeren financiële problemen heeft. [...]

29/03/2021

Domino’s stopt met ananas op pizza

Er zijn twee soorten mensen op deze wereld. Aan de ene kant heb je de personen die ananas op pizza wel [...]

26/03/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84