Image
07/10/2002

Insiders 1: Tsjetsjeense guerrilla : Nauwelijks leesbaar zootje

Het enige wat je Tsjetsjeense guerrilla, het eerste deel van de nieuwe stripreeks 'Insiders', kunt nageven, is dat het brandend actueel is. Nietsontziend moslimterrorisme, vuile oorlogjes om olie, verrechtsing en oorlog alom, smerig drugsgeld dat moet witgewassen worden, het lijkt wel of je de krant leest. Jean-Claude Bartoll, scenarist van dit weinig opbeurende album, is dan ook een journalist en televisieverslaggever die geregeld 's werelds brandhaarden gaat opzoeken.
Of hij dat goed doet, geen idee (nog liever laten we stuk voor stuk onze vingernagels uittrekken dan dat we één uur naar het gewauwel op de Franse tv kijken), maar een stripscenario schrijven, dat kan-ie in elk geval niet. Tsjetsjeense guerrilla is een vreselijk zootje over een sexy geheim agente (een Insider - weer iemand die ons de hoogdagen van Luitenant Jones moet doen vergeten) die de lont uit een wereldwijd complot moet halen. Het resultaat is nauwelijks leesbaar: nu eens lijkt het op het slechtste uit 'Bernard Prince', dan weer een minderwaardige 'XIII'-imitatie, en qua tekeningen stijgt het niveau niet boven 'Bob Morane' uit. Renaud Garreta (van 'Fox One') is storyboarder van beroep en vergeet hier zijn ondermaatse potloodschetsen af te werken. We weten precies op wat voor machopubliek 'Insiders' mikt; we zitten zelf nota bene midden in die doelgroep. Een reden te meer om vanuit het hart te krijsen: laat deze rotzooi alsjeblieft vergelen in de etalage en geef je geld aan een écht goeie strip. Er zijn er genoeg. (HDP)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Zuid-Koreaanse tiener boekt megawinst via aandelen

De 12-jarige Kwon Joon uit Seoel heeft in minder dan een jaar tijd zo’n 43% winst geboekt via [...]

20/02/2021

Nooit meer examenstress dankzij wasbaar kostuum

Herken je dit: je draagt een kostuum op het mondeling examen en daarna blijf je ermee op café [...]

20/02/2021

Albert Heijn krijgt kritiek op promo-actie 1+5 gratis

Winkelketen Albert Heijn genereert heel wat media-aandacht met hun promo-actie 1+5 gratis. Experten [...]

19/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84