Image
03/11/2007

YouTube: videosite én carrièremaker

Eerder sleepte nachtegaal Esmée Denters al een platencontract in de wacht dankzij filmpjes op YouTube waarin ze haar zangkunsten met de wereld deelde. Ook voor Nick Hayley telt YouTube nu als carrièremaker.
 De 18-jarige student uit Leeds (Groot-Brittannië) knutselde een tijd geleden een hip reclamespotje voor iPod Touch in elkaar en plaatste het vervolgens op YouTube. De positieve reacties bleven binnenstromen en ook biologische papa Apple was onder de indruk. De computergigant nodigde Hayley uit om naar Los Angeles te komen en er een professionele versie van zijn spotje te maken. Aanvankelijk kon de student zijn oren niet geloven, maar nadien besloot hij toch zijn kans te wagen. Hayley ging samen met TBWA, het reclamebureau van Apple, achter de computer zitten en niet veel later was het spotje af. In Amerika kan je het al bewonderen tijdens sportuitzendingen, maar binnenkort komt het ook bij ons op televisie.

Meer info: www.youtube.be

(SVR)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

UK stapte uit Erasmus-uitwisselingsprogramma door lage taalvaardigheid

Een verdere scheiding tussen Groot-Brittannië en de Europese Unie. Want als gevolg van de Brexit in 2020 [...]

10/05/2024

Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar

Farmaketen Apothek Hjärtat in Zweden heeft beslist om bepaalde skincareproducten niet meer te verkopen [...]

10/05/2024

Vakbonden UGent dienen klacht in

De vakbonden van de universiteit Gent hebben vorige maand een klacht bij de overheid ingediend, omdat [...]

09/05/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84