Image
24/09/2002

Coldplay: A rush of blood to the head

Ons zullen ze waarschijnlijk nooit echt overtuigen van hun mogelijke macht en pracht. In tegenstelling tot velen die smachtend, met glimmende oogjes en gloeiende oortjes wachtten op het tweede album van Coldplay. Tijd om te bevestigen, jongens!

Bij de eerste snaren alvast niet. Dit mistige sfeertje kennen wij al sinds Ride's Nowhere ('90) en het dromerige lament deed The House of love beter in zo goed als al zijn songs. Maar ja, alles komt terug. Blijkbaar. En dat klaaglijke in de stem van Chris Martin is natuurlijk net een van hun handelsmerken. Soms ben je gewoon even in de stemming voor dit soort muziek, en dan willen we best naar 'Green eyes' luisteren. Een heerlijk, eerlijk pril liefdesliedje. Want wat is er mooier dan meisjesogen? Nog net voor het einde verrassen de titeltrack en 'Amsterdam', tweemaal ingetogen klasse zonder de oren van je kop te zagen. De stem die eindelijk juist zit en een perfecte piano.

Luider, meer energie en sterkere tempo's, beloofde het perspapiertje. Waar, vragen we ons af? Net nog in 'Whisper', dat wel wat heeft, eventjes.Voor de rest: flets dromerig, geef ons maar Lamb of Moby. Elders ook dwangmatig neerslachtig, zoals Nick Cave met een mes in zijn gat of Morrissey met een bad hair day, zelden tijd om opgelucht te lachen. Voor ons een trio van 'Green eyes', 'Amsterdam' en titeltrack to go, geef de overschotjes maar aan de hongerige fans.

(LAD)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Bekijk de FOMU-expo ‘Stephan Vanfleteren-Present’ vanuit je kot

Omdat een museumbezoek er nog eventjes niet in zit, organiseert het Antwerps Foto Museum (FOMU) een [...]

09/05/2020

BENEFIETkot steekt verenigingen een hart onder de riem

Ook voor verenigingen is de coronacrisis geen lachertje. Hun spaghettislagen, fuiven of quizavonden vallen [...]

08/05/2020

Social media sleuren tieners door de lockdown

Uit een onderzoek van de Universiteit van Gent blijkt dat Vlaamse tieners de afgelopen maand meer positieve [...]

07/05/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84