Image
05/05/2008

Gorki : Voor rijpere jeugd

We wisten dat de plaat eigenlijk rond die ene Vive-la-Fête-stampdanser ging en hing. ‘United Kashmir' is de rode draad, een decadente song over ons, de mensjes. Wij die altijd alles willen en nooit content zijn en dan maar om de vijf meter een nachtwinkel ploffen opdat we op tijd ons pintje, chipke en snoep zouden hebben.

En de grotere automaten met madammen aan de ruit, of zakjes van 50 euro, ijzers om elkaar de kop in te schieten. Nog nooit zo'n hellegatvisie horen omschrijven in een paar zinnen: ‘Wees welkom hier, wij doen onze winkel alle dagen open', volledig zonder blaam aan de brave Paki's die de winkel openhouden, een nieuw tl-lampje zou wel geen kwaad kunnen. Daarrond klampt Gorki's mooie kijk op de wereld, de blonde lokken van Billy, de lieve Stonehenge-hippies, de zeezoute dijen van Veronica en drink nog vlug eentje voor de wereld ontploft. Zeg niet dat de rijpere jeugd het jullie niet gezegd heeft.

 

(LAD)

 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

HOGENT brouwt bier uit oud brood

Een derde van ons voedsel gaat verloren. Het project Bread2B van HOGENT speelt in op die problematiek [...]

01/08/2022

Hasselt is de beste veggiestad

Heel wat Belgen gingen met de VeggieChallenge van EVA vzw de uitdaging aan om vaker veggie te eten. Dertien [...]

29/07/2022

Vrouwelijke ICT-studentes in het zonnetje gezet

In de ICT-sector liggen jobs voor het rapen, maar toch zijn er bijna geen vrouwen te bekennen. Hoe komt [...]

24/06/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84