Image
05/05/2008

Gorki : Voor rijpere jeugd

We wisten dat de plaat eigenlijk rond die ene Vive-la-Fête-stampdanser ging en hing. ‘United Kashmir' is de rode draad, een decadente song over ons, de mensjes. Wij die altijd alles willen en nooit content zijn en dan maar om de vijf meter een nachtwinkel ploffen opdat we op tijd ons pintje, chipke en snoep zouden hebben.

En de grotere automaten met madammen aan de ruit, of zakjes van 50 euro, ijzers om elkaar de kop in te schieten. Nog nooit zo'n hellegatvisie horen omschrijven in een paar zinnen: ‘Wees welkom hier, wij doen onze winkel alle dagen open', volledig zonder blaam aan de brave Paki's die de winkel openhouden, een nieuw tl-lampje zou wel geen kwaad kunnen. Daarrond klampt Gorki's mooie kijk op de wereld, de blonde lokken van Billy, de lieve Stonehenge-hippies, de zeezoute dijen van Veronica en drink nog vlug eentje voor de wereld ontploft. Zeg niet dat de rijpere jeugd het jullie niet gezegd heeft.

 

(LAD)

 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Thomas More-studentes scoren met Lego-campagne

Een team studentes van de bachelor International Communication and Media van Thomas More in Mechelen [...]

24/10/2023

Droom voor shopaholics: studeren op de Meir

Karel de Grote Hogeschool en projectontwikkelaar Meir Corner bouwen een nieuwe campus op de voormalige [...]

19/10/2023

Dries ontwikkelt alarm-app als eindwerk (en scoort 19/20)

Dries Vanmierlo, derdejaarsstudent Multimedia & Creatieve Technologie aan de Erasmushogeschool Brussel, [...]

18/10/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84