Image
26/05/2008

Altijd een condoom op zak

Acht studenten uit de hogeschool van het Nederlandse Utrecht brengen een sleutelhanger op de markt die moet helpen in de strijd tegen seksueel overdraagbare aandoeningen bij jongeren. In de 'Fokit' zit een condoom van Durex.

Voor hun opleiding small business retail management moesten de acht studeren in een jaar tijd een nieuw product lanceren. "We praten zelf natuurlijk veel over seks," vertelt woordvoerder Jelle Okkerse (21). "De link met soa's was snel gelegd; die komen steeds vaker voor onder jongeren. Zelf hadden we ook niet altijd een condoom op zak. Zo kwamen we uit bij een trendy sleutelhanger, die ook dient als condoomhouder." Over enkele weken loopt de taak ten einde, maar de sleutelhanger kende zodanig veel succes dat de studenten overwegen om op eigen houtje het project voort te zetten.

 

(SVR)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

GUIDO's studentenpanel test de OPPO Reno6

GUIDO zocht en vond drie studenten met oog voor snufjes en technisch detail en gaf hen de kans de Reno6 [...]

06/12/2021

25 verschillende bieren proeven in 24 dagen?

HOPT, marktleider in de thuisbezorging van bier, brengt een originele adventskalender op de markt met [...]

05/12/2021

Jongeren geven hun mening over productdesign

Naar aanleiding van de honderdste verjaardag van Braun werden internationale jongeren tussen 18 en 24 [...]

24/11/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84