Image
02/12/2002

Ogen van vuur

Wie wel eens dreunende technofuiven bezoekt of trendy discotheken afschuimt, heeft ze ongetwijfeld al gezien: de gekleurde contactlenzen. Nieuw zijn ze niet echt - Michael Jackson droeg 20 jaar geleden ook al cat eyes in de videoclip van 'Thriller' - maar het is pas de laatste paar jaar dat de eye fashion is doorgebroken bij het grote publiek.

Veel is daarbij te danken aan het Britse familiebedrijf Fashion Wear Services, dat vier jaar geleden het concept Fashion Four Eyez bedacht. Oorspronkelijk werden de gekleurde lenzen enkel geproduceerd om mensen een andere tint in hun kijkers te geven, maar Fashion Wear zag er de fun-factor van in: waarom geen katogen, of de Union Jack, of vlammetjes, of hartjes, of bloemetjes, of - hun nieuwste uitvinding - een spiegeltje? Het idee sloeg aan bij het hippe volkje, en vandaag voert het bedrijf jaarlijks meer dan 1 miljoen paar lenzen uit naar trendy boetieks over de hele wereld. De lenzen zijn plano, wat wil zeggen dat ze geen invloed hebben op je gezichtsvermogen (en dus zonder voorschrift verkrijgbaar zijn). Ze zijn na opening 1 maand houdbaar en zijn de jouwe vanaf zo'n 50 euro, afhankelijk van model en shop.

Info: www.foureyez.com


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Nieuwe AI-tool helpt bij je studiekeuze

Pas afgestudeerd in het secundair, of gebuisd in het hoger onderwijs en zinnens om van studierichting [...]

30/07/2025

Psychologiestudente Marijke wint 500 euro met haar scriptie

In Gent heeft studente psychologie Marijke Tenengbe Kaba de tiende Inclu-Scriptieprijs gewonnen, met [...]

23/07/2025

Gebuisd en niet akkoord... wat nu?

De examens zijn voorbij, maar niet elke student is geslaagd. Ben je gebuisd, maar niet akkoord met je [...]

09/07/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84