Image
06/03/2009

Paper Party Dress

Geen hoedje, maar wel kleedjes van papier. En wat voor kleedjes! Niemand minder dan twee van ‘de zes van Antwerpen’ staken hun handen uit de mouwen, knutselden twee vrolijke papieren jurkjes in elkaar en plaatsten ze in het Antwerpse ModeMuseum. Beide ontwerpen zijn heel betaalbaar.

Zowel Walter Van Beirendonck als Dirk Van Saene waagden zich aan een paper dress. Van Beirendonck omschrijft zijn design (rechts op foto) als Future Folk, motieven die doen denken aan een futuristische kijk op traditionele folk. Daarnaast geeft het ontwerp ook een idee van de ingesteldheid van de ontwerper zelf: zacht als een teddybeer, maar explosief als een bom.

Van Saene gaat daarentegen met zijn creatie (links op foto) de romantische toer op. Zijn lievelingsaccessoire, de strik, speelt met de pasteltekeningen die gebaseerd op Haute Couture en Franse chic. De surrealistische invloeden van de Italiaanse ontwerpster Elsa Schiaparelli zijn duidelijk zichtbaar.

Wil jij zelf paraderen in het paradepaardje van Van Beirendonck of Van Saene? Wacht dan niet langer, want van elke jurk zijn slechts 250 stuks beschikbaar. Je vindt ze op www.laredoute.be en aan de balie van het MoMu. Een kleedje kost 60 euro en is was- én strijkbaar.

Wie de smaak van de paper pieces te pakken heeft en meer wil zien, moet zeker naar het Antwerpse ModeMuseum. Voor de studentikoze prijs van 1 euro maak je een wandeling doorheen de geschiedenis van papier als alternatief voor textiel, van simpele gekleurde jurkjes tot hedendaagse origamikunstwerkjes en ontwerpen van onder andere John Galliano, A.F. Vandevorst, Christian Dior, Chanel en Hugo Boss.

Info: www.momu.be en www.laredoute.be

(VDV)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Met dit fietslicht val je sowieso op

Veiligheid op de fiets is belangrijk. Dat vonden ook de mannen achter de Kickstarter ‘Bike Balls [...]

15/05/2015

Leuvense studenten doen aan Food Sharing

Onder de Leuvense studenten is sinds kort een nieuw fenomeen ontstaan, Food Sharing. De bedoeling van [...]

15/05/2015

Lief dumpen? ‘Sorry It’s Over’ doet het voor jou

Maakt je lief je stapelzot -op de slechte manier- maar durf je hem of haar gewoonweg niet te dumpen? [...]

13/05/2015

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84