Image
06/03/2009

Girlpower

Naar aanleiding van de internationale vrouwendag, nu zondag 8 maart, vond deze middag een event plaats in Hogeschool Gent. De foyer van gebouw D van campus Schoonmeers was tussen twaalf en twee gevuld met heel wat vrouwelijk schoon.

Omdat er richtingen zijn waar het aantal mannelijke studenten het aantal vrouwelijke overrompelt, en meisjes zich onzeker voelen als het gaat over wetenschap en techniek, vond Hogeschool Gent het de hoogste tijd om de meisjes die toch die opleidingen aandurven eens ferm te verwennen.

Meer dan honderd studentes konden er genieten van broodjes en een drankje terwijl een live band op de achtergrond de nodige sfeer bracht. Alle aanwezigen kregen een goodiebag mee, met daarin onder andere drankjes van Tao en Carpe Diem, een dagpas voor Passage Fitness, een reductiekaart voor een Flair-abonnement, staaltjes van Yves Rocher, het magazine Goedele en oogschaduw. En alsof dat nog niet genoeg was, mogen ze ook eens naar de kapperschool, waar ze gratis en voor niets een nieuwe coiffure krijgen.

Wij screenden de zaal, pikten er twee meisjes uit en vroegen hen of hun richting echt zo 'mannelijk' is als de buitenwereld soms denkt.

Virginie Wirix (20 – bouwkunde) telt in haar klas ongeveer zeven meisjes en zowat negentig jongens. “Ik vind het eigenlijk niet erg dat het vrouwelijke geslacht in de minderheid is. Ik ken mijn klasgenotes daardoor echt goed, we troepen samen,” zegt Virginie. Waarom dit volgens haar een typische mannenrichting is? “Misschien zijn meisjes bang om ‘gedropt' te worden op een werf, maar mij boezemt dat absoluut geen angst in.” Virginie vreest wel dat de jongens uit haar richting makkelijker werk zullen vinden dan zijzelf, maar ze is ervan overtuigd dat ook zij wel snel aan de bak zal geraken.

Dominique De Cauwer (19 – chemie) In haar klas zitten een zestigtal jongens en amper veertien meisjes, maar daar heeft Dominique totaal geen last van. “Jongens zijn over het algemeen meer geïnteresseerd in wetenschap dan meisjes, maar mij intrigeert chemie mateloos. Jongensrichting of niet.” Later wil ze graag research doen of werken in een labo.

(SVR) & (VDV)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84