Image
14/04/2009

Hogeschool gebruikt YouTube

Uit een onderzoek van YouTube is gebleken dat kijkers anderhalf keer meer aandacht hebben voor beelden die verspreid worden via de populaire videosite dan voor de beelden die uitgezonden worden op tv of voor de afbeeldingen die je ziet op advertenties in kranten en bladen. En daar maakt een hogeschool gretig gebruik van.
De Provinciale Hogeschool Limburg (PHL) in Hasselt gebruikt sinds kort YouTube om nieuwe studenten aan te trekken, zo zijn voor elke opleiding filmpjes te zien waarin studenten vertellen waarom ze voor die specifieke studierichting gekozen hebben. De PHL blijft ook nog op de traditionele wijze verder communiceren, door middel van opendeurdagen, infobrochures, infokranten en dagbladadvertenties. "Maar de YouTube-generatie neemt met de dag toe en dat is een trein die de PHL absoluut niet wil missen", vertelt Algemeen directeur Ben Lambrechts Lambrechts.
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Studenten Karel de Grote Hogeschool krijgen gratis menstruatieproducten

Uit cijfers van Caritas blijkt dat 5% van de vrouwen tussen 12 en 25 jaar al eens wegbleef van school [...]

04/10/2022

Emma Bale lanceert eigen foodassortiment bij Wasbar

Zangeres Emma Bale, die vorig jaar nog het album Retrospect uitbracht, is momenteel volop aan het schrijven [...]

01/10/2022

Jelle Cleymans nu ook op de radio

Een mens kan niet 24/7 op een musicalpodium staan, zelfs al heet je Jelle Cleymans. Daarom maakt Jelle [...]

30/09/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84