Image
14/04/2009

Hogeschool gebruikt YouTube

Uit een onderzoek van YouTube is gebleken dat kijkers anderhalf keer meer aandacht hebben voor beelden die verspreid worden via de populaire videosite dan voor de beelden die uitgezonden worden op tv of voor de afbeeldingen die je ziet op advertenties in kranten en bladen. En daar maakt een hogeschool gretig gebruik van.
De Provinciale Hogeschool Limburg (PHL) in Hasselt gebruikt sinds kort YouTube om nieuwe studenten aan te trekken, zo zijn voor elke opleiding filmpjes te zien waarin studenten vertellen waarom ze voor die specifieke studierichting gekozen hebben. De PHL blijft ook nog op de traditionele wijze verder communiceren, door middel van opendeurdagen, infobrochures, infokranten en dagbladadvertenties. "Maar de YouTube-generatie neemt met de dag toe en dat is een trein die de PHL absoluut niet wil missen", vertelt Algemeen directeur Ben Lambrechts Lambrechts.
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Belg wint wedstrijd ‘mooiste nektapijt’

Het EK voetbal wonnen we niet, maar België komt als winnaar uit de bus bij een ander Europees kampioenschap! [...]

07/09/2021

Studenten vinden opnieuw werk na corona

Uit een analyse van het hr-bedrijf Randstad Group blijkt dat het aantal werkende studenten bijna op [...]

15/08/2021

Tiktok test tool waarmee je kunt solliciteren

De razend populaire app Tiktok komt op de proppen met een gloednieuwe tool waarmee mensen binnenkort [...]

11/08/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84