Image
14/04/2009

Hogeschool gebruikt YouTube

Uit een onderzoek van YouTube is gebleken dat kijkers anderhalf keer meer aandacht hebben voor beelden die verspreid worden via de populaire videosite dan voor de beelden die uitgezonden worden op tv of voor de afbeeldingen die je ziet op advertenties in kranten en bladen. En daar maakt een hogeschool gretig gebruik van.
De Provinciale Hogeschool Limburg (PHL) in Hasselt gebruikt sinds kort YouTube om nieuwe studenten aan te trekken, zo zijn voor elke opleiding filmpjes te zien waarin studenten vertellen waarom ze voor die specifieke studierichting gekozen hebben. De PHL blijft ook nog op de traditionele wijze verder communiceren, door middel van opendeurdagen, infobrochures, infokranten en dagbladadvertenties. "Maar de YouTube-generatie neemt met de dag toe en dat is een trein die de PHL absoluut niet wil missen", vertelt Algemeen directeur Ben Lambrechts Lambrechts.
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Mis vanavond de finale van de Campus Cup niet

Welk studententeam wint de Campus Cup op Canvas? Vanavond wordt het spannend, want dan mag Otto-Jan Ham [...]

26/06/2025

Hier vind je de vijf nieuwe fietswrakvakken in Gent

Gent, als grootste studentenstad van het land, is een fietsstad. Heel leuk, maar dat heeft ook als gevolg [...]

25/06/2025

Vierde Nachtwacht-film komt eraan, met deze acteurs

Nostalgie troef, want de vierde Nachtwacht-film is in productie, met als titel Het Kristal van het Kwaad. [...]

16/06/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84