Image
14/04/2009

Hogeschool gebruikt YouTube

Uit een onderzoek van YouTube is gebleken dat kijkers anderhalf keer meer aandacht hebben voor beelden die verspreid worden via de populaire videosite dan voor de beelden die uitgezonden worden op tv of voor de afbeeldingen die je ziet op advertenties in kranten en bladen. En daar maakt een hogeschool gretig gebruik van.
De Provinciale Hogeschool Limburg (PHL) in Hasselt gebruikt sinds kort YouTube om nieuwe studenten aan te trekken, zo zijn voor elke opleiding filmpjes te zien waarin studenten vertellen waarom ze voor die specifieke studierichting gekozen hebben. De PHL blijft ook nog op de traditionele wijze verder communiceren, door middel van opendeurdagen, infobrochures, infokranten en dagbladadvertenties. "Maar de YouTube-generatie neemt met de dag toe en dat is een trein die de PHL absoluut niet wil missen", vertelt Algemeen directeur Ben Lambrechts Lambrechts.
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Mediastudenten Thomas More organiseerden worstel-event

Ongewone taferelen op De Ham, de mediacampus van Thomas More in Mechelen. Begin maart toverden studenten [...]

30/04/2023

Op kot in mama's achtertuin

Pas afgestudeerd, maar nog niet toe aan de aankoop van een dure eigen woning? Het Oost-Vlaamse houtbouwbedrijf [...]

29/04/2023

Fietstaxi's blijven actief in Gent

Na een geslaagde proefperiode met bijna vierduizend ritten heeft de Stad Gent beslist om fietstaxidienst [...]

18/04/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84