Image
01/07/2009

Waaraan geven studenten geld uit?

Waarschijnlijk heb je ’t wel al ergens gehoord: ’t is crisis en mensen gaan dan automatisch meer op hun spaarcenten letten. Studenten moeten het echter het hele jaar door met minder stellen. Waar willen ze liever geen geld aan uitgeven en wat vinden ze net belangrijk? Axion, het jongerenmerk van Dexia, zocht het uit aan de hand van een rondvraag bij duizend jongeren tussen 15 en 24 jaar, die stuk voor stuk financieel afhankelijk zijn. Uitgaven zoals huurgeld kwamen dus niet in het onderzoek voor.


De resultaten:

Meer dan 39% van het budget van de studenten gaat naar recreatie en cultuur en daaronder zien we bijvoorbeeld bioscopen, discotheken en audio- en videoapparatuur staan. 15,7 procent gaat naar eten en drinken en fashion, communicatie (gsm’s, herlaadkaarten, abonnementen,…) en horeca sluiten de top vijf met telkens ongeveer twaalf procent.

 

Weetjes:

Ten opzichte van 2004

-         is audio- en videoapparatuur 42 procent goedkoper geworden
-         is kledij en schoeisel vier procent duurder geworden
-         zijn festivals elf procent duurder geworden
-         is op reis gaan zestien procent duurder geworden
 
 
(SVR)
   

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Cafés in de Overpoort mogen open, maar (bijna) niemand durft

Maandag start het academiejaar, maar van cafébezoekjes zal niet veel in huis komen. Het merendeel [...]

19/09/2020

Alma past menu en prijzen aan

De Alma, het studentenrestaurant van de KU Leuven, opent met een aangepast menu. De boosdoener in het [...]

18/09/2020

UGent, UAntwerpen en UHasselt schakelen over naar code oranje

Het academiejaar start officieel in code geel voor het gehele land. Lokaal kan er echter voor gekozen [...]

16/09/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84