Image
01/07/2009

Waaraan geven studenten geld uit?

Waarschijnlijk heb je ’t wel al ergens gehoord: ’t is crisis en mensen gaan dan automatisch meer op hun spaarcenten letten. Studenten moeten het echter het hele jaar door met minder stellen. Waar willen ze liever geen geld aan uitgeven en wat vinden ze net belangrijk? Axion, het jongerenmerk van Dexia, zocht het uit aan de hand van een rondvraag bij duizend jongeren tussen 15 en 24 jaar, die stuk voor stuk financieel afhankelijk zijn. Uitgaven zoals huurgeld kwamen dus niet in het onderzoek voor.


De resultaten:

Meer dan 39% van het budget van de studenten gaat naar recreatie en cultuur en daaronder zien we bijvoorbeeld bioscopen, discotheken en audio- en videoapparatuur staan. 15,7 procent gaat naar eten en drinken en fashion, communicatie (gsm’s, herlaadkaarten, abonnementen,…) en horeca sluiten de top vijf met telkens ongeveer twaalf procent.

 

Weetjes:

Ten opzichte van 2004

-         is audio- en videoapparatuur 42 procent goedkoper geworden
-         is kledij en schoeisel vier procent duurder geworden
-         zijn festivals elf procent duurder geworden
-         is op reis gaan zestien procent duurder geworden
 
 
(SVR)
   

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Haal nu de nieuwe Guido Studentenagenda in huis

Een student die zijn, haar of hun academiejaar niet zorgvuldig plant, is een vogel voor de kat. Onder [...]

19/09/2024

Nieuwe AI-opleiding op PXL

Hogeschool PXL en AI-specialist Reliance starten samen het postgraduaat AI Compliance Officer. Het is [...]

18/09/2024

De nieuwe Guido Stadsgids is klaar

Student in Aalst, Antwerpen, Brugge, Brussel, Diepenbeek, Geel, Gent, Hasselt, Kortrijk of Leuven? Bestel [...]

17/09/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84