Image
27/05/2002

American Pie 2 & Freddy got Fingered

Volgens ons is het niet begonnen bij de Farelly-brothers, maar bij Jerry Zucker en Jim Abrahams. Airplane, The Naked Gun, enzovoort: domme maar (als het even meezit) onweerstaanbare komedies die een loopje nemen met de goede smaak. Hm, nu we eraan denken, die traditie loopt eigenlijk nog verder terug. Wat waren de films van Laurel en Hardy anders dan een vroege prelude op de dwaze kluchten die vandaag de filmzalen en videotheken overspoelen?

Enfin, we hebben op onze tanden gebeten en twee recente voorbeelden van deze trend in onze dvd-lader geschoven: American Pie 2 en Freddy got Fingered. American Pie boert verder op de teen movie rage: onnoemelijk flauwe moppen rond een stel tieners wiens hormonen op hol slaan. Op de geinige scène met de vermeende lesbiennes na, is de film één burleske opeenstapeling van flauwiteiten. Doorspoelen en op naar Freddy got Fingered, het filmdebuut van MTV's shock comedian Tom Green. Freddy got Fingered won de Golden Raspberry voor slechtste film van het jaar, en dat was meer dan verdiend. Nooit zagen we grotere rotzooi dan dit smakeloze vehikel over een striptekenende nerd die zijn idee wil gaan slijten in Hollywood. Als je het leuk vindt om Tom Green te zien staan lurken aan een stijve paardenlul, als je SM-seks met gehandicapten een giller vindt en als je bij het woord 'incest' spontaan begint te grinniken, haal dan vooral Freddy got Fingered in huis. De triomf van de wansmaak, quoi.

 (JC)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Zuid-Koreaanse tiener boekt megawinst via aandelen

De 12-jarige Kwon Joon uit Seoel heeft in minder dan een jaar tijd zo’n 43% winst geboekt via [...]

20/02/2021

Nooit meer examenstress dankzij wasbaar kostuum

Herken je dit: je draagt een kostuum op het mondeling examen en daarna blijf je ermee op café [...]

20/02/2021

Albert Heijn krijgt kritiek op promo-actie 1+5 gratis

Winkelketen Albert Heijn genereert heel wat media-aandacht met hun promo-actie 1+5 gratis. Experten [...]

19/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84