Image
20/11/2009

10 pinten drinken per dag is goed voor je hart

Uit een Spaans onderzoek bij 41.000 respondenten blijkt dat mannen met een gerust hart dagelijks vier tot tien glazen bier of wijn mogen drinken. Letterlijk, want die groep heeft de helft minder kans op een hartaanval. Ook voor vrouwen die graag eens een glaasje drinken, zijn de resultaten van dit onderzoek best interessant.

 
 

Gematigde drinkers hebben 51 procent minder kans om hartaanvallen te krijgen in vergelijking met wie nooit drinkt. Zware drinkers zelfs 54 procent en heel zware lopen vijftig procent minder kans op een hartaanval. De precieze oorzaak hebben wetenschappers nog niet ontdekt, maar ze denken dat alcohol bloedklonters vermindert en het glucosepeil beter regelt. Het perfecte excuus om de hele dag door te zuipen? Don’t think so, want overmatig alcoholgebruik leidt echt wel tot een hoop andere gezondheidsproblemen, denk maar aan leverschade. Bummer!
 
(SVR)

SOCIAL





 

Job in the picture

5 coole wijken van Antwerpen

1) 't Zuid Hipper dan 't Zuid vind je niet in Antwerpen. Het lijkt soms bijna een BV-reservaat. [...]

16/02/2026

5 hippe Leuvense koffietenten

1) Koffie Onan Bij Onan draait alles om échte koffie, maar is er ook plaats voor een lekkere brownie [...]

09/02/2026

Zo zal de nieuwe campus van de Arteveldehogeschool eruitzien

In Gent bouwt de Arteveldehogeschool een gloednieuwe campus langs de Koopvaardijlaan, vlak bij de Oude [...]

03/02/2026

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84