Image
17/12/2009

De 5 trends voor 2010

Wat brengt 2010? Kappen we massaal met netwerksites als Facebook of willen we alsmaar meer? Het Gentse onderzoeksbureau Trendwolves schetst een mooi beeld van de vijf trends die het komende jaar een nieuwe wind zullen blazen in jouw leven.

 

1-    E-congé of e-holiday
Jongeren en studenten zitten zodanig veel op netwerksites als Facebook, dat het neigt naar een verslaving. In 2010 zullen veel Facebookers zich daarom voornemen eens een maand de site links te laten liggen. Varianten zijn de airplane modus (je profiel enkele dagen uitschakelen) en de e-suicide (je profiel van het net halen).
 
2-    W-escapisme
Low-impactgames zoals die op Facebook worden alsmaar populairder, omdat ze maar uit enkele levels bestaan en je dus makkelijk voor enkele minuten uit de werkelijkheid kan vluchten.
 
3-    Merkiconen
Studenten worden vandaag de dag overspoeld door verschillende merken en weten niet meer wat te kiezen, waardoor ze de look van een populaire leeftijdsgenoot gaan kopiëren.
 
4-    Ik ben wat ik deel
In 2009 waren er al ‘swap parties’, momenten waarop meisjes samenkomen om kledij uit te wisselen, en die trend zet zich stevig door. Zo laten ze ook hun auto staan, omdat die hen toch niet makkelijk naar het stadscentrum brengt, en kiezen ze allemaal samen voor het openbaar vervoer.
 
5-    Schattigheid
Jongeren zijn positief over zichzelf, maar niet over de wereld (onder andere door 9/11 en de crisis) en willen daarom de realiteit op een schattige manier verpakt zien, zoals bij de Japanse strips en tekenfilms.
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jamies voor Vlaamse online videomakers uitgereikt

In De Grote Post in Oostende werden De Jamies uitgereikt, de awards voor Vlaamse online videomakers, [...]

23/04/2022

Ons studentenpanel test 10 dagen lang de vitamines Biocure Max Boost

Om de Booster express van Biocure te testen, die onmiddellijke concentratie en instant energie geeft [...]

19/04/2022

Verontrustend veel jongeren bereid om 'geldezel' te zijn

Febelfin, de federatie van de Belgische financiële sector, voerde een onderzoek naar het fenomeen 'geldezels'. [...]

14/04/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84