Image
17/12/2009

De 5 trends voor 2010

Wat brengt 2010? Kappen we massaal met netwerksites als Facebook of willen we alsmaar meer? Het Gentse onderzoeksbureau Trendwolves schetst een mooi beeld van de vijf trends die het komende jaar een nieuwe wind zullen blazen in jouw leven.

 

1-    E-congé of e-holiday
Jongeren en studenten zitten zodanig veel op netwerksites als Facebook, dat het neigt naar een verslaving. In 2010 zullen veel Facebookers zich daarom voornemen eens een maand de site links te laten liggen. Varianten zijn de airplane modus (je profiel enkele dagen uitschakelen) en de e-suicide (je profiel van het net halen).
 
2-    W-escapisme
Low-impactgames zoals die op Facebook worden alsmaar populairder, omdat ze maar uit enkele levels bestaan en je dus makkelijk voor enkele minuten uit de werkelijkheid kan vluchten.
 
3-    Merkiconen
Studenten worden vandaag de dag overspoeld door verschillende merken en weten niet meer wat te kiezen, waardoor ze de look van een populaire leeftijdsgenoot gaan kopiëren.
 
4-    Ik ben wat ik deel
In 2009 waren er al ‘swap parties’, momenten waarop meisjes samenkomen om kledij uit te wisselen, en die trend zet zich stevig door. Zo laten ze ook hun auto staan, omdat die hen toch niet makkelijk naar het stadscentrum brengt, en kiezen ze allemaal samen voor het openbaar vervoer.
 
5-    Schattigheid
Jongeren zijn positief over zichzelf, maar niet over de wereld (onder andere door 9/11 en de crisis) en willen daarom de realiteit op een schattige manier verpakt zien, zoals bij de Japanse strips en tekenfilms.
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Zuid-Koreaanse tiener boekt megawinst via aandelen

De 12-jarige Kwon Joon uit Seoel heeft in minder dan een jaar tijd zo’n 43% winst geboekt via [...]

20/02/2021

Nooit meer examenstress dankzij wasbaar kostuum

Herken je dit: je draagt een kostuum op het mondeling examen en daarna blijf je ermee op café [...]

20/02/2021

Albert Heijn krijgt kritiek op promo-actie 1+5 gratis

Winkelketen Albert Heijn genereert heel wat media-aandacht met hun promo-actie 1+5 gratis. Experten [...]

19/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84