Image
23/12/2009

Studente wint wereldreis

Kelly Ferris, een 23-jarige reclamestudente, wordt vanaf 1 januari door Coca-Cola getrakteerd op een wereldreis van 365 dagen doorheen 206 landen, om er samen met de twee andere winnaars, een 29-jarige Amerikaan en een 24-jarige Mexicaan, op zoek te gaan naar de wereldwijde definitie van geluk.

 

De drie gelukzakken vertrekken op 1 januari vanuit Madrid, houden nadien nog een dikke 200 stops en landen op 31 december in Atlanta. “Het wordt een heel snelle reis, maar dat is ook de bedoeling: als het lukt, is het een wereldrecord. We zullen in elk land zoeken wat de inwoners gelukkig stemt en maken er een filmpje over.” Het zal behoorlijk snel gaan en ’t is dan ook de bedoeling enkel de hoofdstad te bezoeken. “Alleen in Canada, in Zuid-Afrika en in China blijven we wat langer, want daar zijn we net tijdens de Olympische Winterspelen, de Wereldbeker voetbal en de Wereldtentoonstelling in Sjanghai. En met Kerstmis zijn we in Bethlehem. Maar ik kijk vooral uit naar Zuid-Afrika, want daar heb ik nog familie wonen.” Om sneller ondergedompeld te worden in de plaatselijke cultuur heeft organisator Coca-Cola voor de winnaars van ‘Expeditie 206’ geen hotels geboekt. “We willen bij mensen thuis slapen, zodat we echt in alle landen de bewoners leren kennen en met hen kunnen praten. We hopen dat mensen ons uitnodigen via de website of via Facebook.”

(SVR)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Ook mannen kunnen ervaren hoe het is om borsten te hebben

In 2016 lanceerde het Belgische beha-bedrijf PrimaDonna de Internationale E-cup dag voor mannen. Op [...]

05/06/2021

Uit een vliegtuig springen zonder parachute, waarom niet?

Luke Aikins, een 42-jarige skydiver en basejumper, sprong in 2016 vanop 7.620 meter hoogte uit een vliegtuig. [...]

04/06/2021

Harry Potter nu ook in New York

In New York opent morgen de allereerste officiële Harry Potter flagship store. De winkel bestaat uit [...]

02/06/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84