Image
23/12/2009

Studente wint wereldreis

Kelly Ferris, een 23-jarige reclamestudente, wordt vanaf 1 januari door Coca-Cola getrakteerd op een wereldreis van 365 dagen doorheen 206 landen, om er samen met de twee andere winnaars, een 29-jarige Amerikaan en een 24-jarige Mexicaan, op zoek te gaan naar de wereldwijde definitie van geluk.

 

De drie gelukzakken vertrekken op 1 januari vanuit Madrid, houden nadien nog een dikke 200 stops en landen op 31 december in Atlanta. “Het wordt een heel snelle reis, maar dat is ook de bedoeling: als het lukt, is het een wereldrecord. We zullen in elk land zoeken wat de inwoners gelukkig stemt en maken er een filmpje over.” Het zal behoorlijk snel gaan en ’t is dan ook de bedoeling enkel de hoofdstad te bezoeken. “Alleen in Canada, in Zuid-Afrika en in China blijven we wat langer, want daar zijn we net tijdens de Olympische Winterspelen, de Wereldbeker voetbal en de Wereldtentoonstelling in Sjanghai. En met Kerstmis zijn we in Bethlehem. Maar ik kijk vooral uit naar Zuid-Afrika, want daar heb ik nog familie wonen.” Om sneller ondergedompeld te worden in de plaatselijke cultuur heeft organisator Coca-Cola voor de winnaars van ‘Expeditie 206’ geen hotels geboekt. “We willen bij mensen thuis slapen, zodat we echt in alle landen de bewoners leren kennen en met hen kunnen praten. We hopen dat mensen ons uitnodigen via de website of via Facebook.”

(SVR)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Mensen van kleur worden nog steeds geweigerd aan deur van discotheken

In het nieuwste seizoen van ‘Ze Zeggen Dat’ stuit Dina Tersago op een zorgwekkende realiteit: [...]

05/06/2024

Vanaf 16 jaar verplicht naar de Europese verkiezingen

Ook 16- en 17-jarigen zullen op 9 juni moeten stemmen voor de Europese verkiezingen. Dat heeft het Grondwettelijk [...]

04/06/2024

Brainfood voor blok en examens

Blokken en examens, dat betekent vele uren aan je bureau doorbrengen. Maar hoe kun je je hardwerkende [...]

03/06/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84