Image
23/09/2002

Stijl

De lekkerste geurtjes, de sensueelste douche-ervaring, een zijdezachte huid, glanzend haar... Het allernieuwste op de beautymarkt blijft niet langer geheim voor jou. Voortaan brengen wij je op tal van ideeën die je het leven een stukje aangenamer en vooral properder maken. Het ideale accessoire voor bij die nieuwe broek, hippe gadgets... you'll be the first to know. Uiteraard blijf je ook niet gespaard van handige tips en weetjes for mind, body & soul.

Iedere dag een zomerse tint

De Costa del Sol zit misschien nog altijd in je hoofd, maar niet meer op je huid. Als je vindt dat je er wat bleekjes begint uit te zien, kan het nieuwe gamma producten Star Bronzer van Lancôme voor redding zorgen. Lancôme ontwikkelde de gouden zonnegloed voor een dag, een zonnemaquillagereeks voor het gezicht en het lichaam zonder zelfbruining. Je huid krijgt een gebronsde teint en gaat stralen als de zon. Je kan kiezen voor een poeder voor het lichaam en het gezicht, een gezichtsgel of een crème die de natuurlijke huidskleur gaat versterken op gezicht en lichaam. De huid wordt tevens beschermd door UV filters en vitamine E-derivaten. In het gamma is ook de Magic Tanning Brush te verkrijgen. Dit magische penseel is ideaal voor de toevoeging van een iriserende zonnegloed. Druk op het poederpenseel om het poeder vrij te laten komen en geef je huid een sprankelende glans. De producten zijn te verkrijgen in de parfumerie.

Slagroomdouche

Met NIVEA Bath Care Shower Sensation wordt douchen puur genieten. Door een kleine druk op de doseerdop komt er een nootje gel tevoorschijn dat bij contact met water verandert in een rijkelijk schuim voor een zijdezachte huid. Het schuim spreidt zich gemakkelijk en rijkelijk over de huid en combineert verzorging met plezier. Je wordt als het ware bedolven onder de slagroom. De geconcentreerde formule zorgt er trouwens voor dat Shower Sensation tweemaal langer meegaat dan een gewone douchegel. NIVEA Bath Care Shower Sensation bestaat in twee versies: enerzijds is er de romige en verzorgende versie met een bloemengeur en anderzijds de vitaliserende versie met een fris, opwekkend parfum.

Komkommers helpen toch

In films en series komt wel eens een scène voor waar men schijfjes komkommer op de ogen legt. Denken we maar aan Ally McBeal of de buurvrouw in de komedie There's something about Mary. Het levert leuke tv op, maar zijn komkommers ook echt doeltreffend voor de huid? Toch wel. Komkommers bestaan voor 96% uit water en bevatten minerale zouten en zink. Voor de huid betekent dit dat ze niet enkel verfrissend en opwekkend werken, maar ook de huid reinigen. Haal dus als de bliksem een komkommer in de groentewinkel, snij 'm in schijfjes en leg ze op je gezicht en hals. Laat een twintigtal minuten rusten en verwijder dan de schijfjes. Spoel je gezicht en je voelt het verschil.

Ruiken als Jennifer Lopez

Binnenkort brengt actrice en zangeres Jennifer Lopez haar eigen parfum op de markt. Glow is de naam van dit nieuwe geurtje, dat gegarandeerd als zoetgeurende broodjes over de toonbank zal gaan. "Glow is een combinatie van mijn favoriete geuren. Ik wilde iets wat fris en puur is, maar ook sexy en sensueel," zegt de diva zelf. Pikant detail: voor de lanceringscampagne was La Lopez te bewonderen in een romantische pose met haar toenmalige man Chris Judd. Nu de tortelduifjes uit mekaar zijn, moest de hele campagne overgedaan worden. Lopez is nu alleen te zien op de lanceringsaffiches... naakt. Lopez is met dit parfum niet aan haar proefstuk toe. De beroemde babe heeft namelijk ook al een hele kledinglijn op haar naam staan.

Eet je mooi

Cosmeticaproducent l'Oréal en voedingsgigant Nestlé werken momenteel aan een uniek product. Binnenkort kunnen we ons gewoon mooi eten met 'cosmetische snacks'. Zo zullen we als ontbijt kunnen kiezen voor cornflakes die helpen tegen kaalheid of desserts die puistjes bestrijden. Hou de winkelrekken dus goed in de gaten!

Gedaan met boeken sleuren

Zie je er ook tegenop om met die loodzware stapel boeken te sleuren tussen je kot en de unief? De Bladerunner kan voor verlichting zorgen, een nieuwe tas in het Kipling-assortiment. Je kan ze op je rug dragen, maar als het even te zwaar wordt, kan je hem moeiteloos als een trolley achter je aan trekken. De "catchy" tas biedt heel wat opbergruimte en is te verkrijgen in de kleuren "red", Process Black", "True Blue" en "Blue Jean".

Crèmespoeling of Conditioner?

Het haar heeft meer nodig dan een wasbeurt om het gezond en glanzend te houden, maar wat is nu het beste? Een crèmespoeling of een conditioner? Vroeger gebruikte men een crèmespoeling na het wassen om het haar te ontwarren en beter kambaar te maken, maar dat was dan ook enige waar deze producten goed voor waren. Tegenwoordig brengen heel wat shampooproducenten een 'après-shampoo' op de markt. Dit is al meer aan te raden, omdat men hier een stapje verder gaat door de zuurtegraad na het wassen te herstellen en de schubjes van het haar mooi plat te leggen, waardoor het haar glanst en gemakkelijker doorkambaar is. Een conditioner kan daarbovenop nog voor extra voedingsstoffen zorgen. Haar dat nat is, heeft namelijk een bepaald absorptievermogen. Dit wordt tijdens zo'n nabehandeling met een conditioner optimaal benut. Stem wel je conditioner af op je haartype, enerzijds om je haar te geven wat het nodig heeft aan verzorging, anderzijds om te voorkomen dat je het 'overbelast' met verzorgende producten. Dun en fijn haar vraagt bijvoorbeeld om een 'luchtige' conditioner die vooral in de punten wordt gemasseerd. Aangebracht bij de haarinplant zou dit het haar onnodig verzwaren. Er zijn tegenwoordig ook al conditioners die niet meer uitgespoeld moeten worden. Vraag raad aan je kapper.

Voeten praten

Wat lichaamstaal betreft spelen voeten een grote rol. Weet je dat je voeten enorm gaan transpireren als je zenuwachtig bent? Het is namelijk zo dat zowel de handpalmen als de voetzolen meer zweetklieren bevatten dan elk ander deel van het lichaam. Deze zweetklieren zijn erg gevoelig voor spanningen, en wanneer we onder druk staan neemt de zweetafscheiding enorm toe. Pedicures merken de emotionele verschillen soms wel aan de vochtigheid van de voeten van hun klanten en spreken dan over voeten die huilen. Ook ons karakter kan afgelezen worden via de voeten. Kan je moeilijk je voeten stil houden? Dit wijst volgens deskundigen op een onrustige aard. Als je nog meer te weten wil komen over wat je voeten je allemaal kunnen vertellen, surf je best eens naar www.pediroda.nl .

Handige fiets

Durf jij wel eens je dynamo van de fiets niet aanleggen omdat je dan harder moet trappen? Oxford Campus is de eerste fiets met automatische verlichting en richt zich naar studenten. De "Shimano Auto Licht" is een ingebouwde dynamo die ononderbroken stroom levert aan de automatische lichtkop. De ingebouwde lichtsensor doet automatisch het licht branden zodra het donker wordt. Bovendien is de fiets ook uitgerust met een brede voorpakdrager, zodat je niet meer moet worstelen met snelbinders of acrobatentoeren moet uithalen omdat je kotgerief of boeken elk moment dreigen van je bagagedrager te vallen.

Overslapen? Het ligt aan je genen

Te laat in de les omdat je je overslapen hebt? Vanaf nu heb je een geweldig excuus, en het is wetenschappelijk vastgelegd. Volgens het Parijse slaaplabo is het aantal uren slaap dat we nodig hebben erfelijk bepaald. Als je tot de categorie langslapers behoort, moet je het aantal uren slapen dat je lichaam nodig heeft. Als je merkt dat je je overslapen hebt, mag je ook niet direct uit je bed springen, want dat is slecht voor je bloedsomloop. Lang uitslapen na een avondje stappen is dus de boodschap.

Sandra Wybo


  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

5x street art in Aalst

1) Onder je voeten op de Hopmarkt Kunstenaars Mattis Van Schuylenbergh en Sven Hendrickx maakten [...]

04/11/2024

5x terug in de Kortrijkse tijd

1) Kortrijk ontleent haar naam aan het Latijnse ‘Cortoriacum’ Cortoriacum betekent [...]

28/10/2024

Karaoke kan binnenkort ook in de cinema

Binnen enkele weken kan je bij Kinepolis Gent niet enkel meer terecht voor een gezellige film, ook voor [...]

27/10/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84