Image
03/02/2010

Studenten promoten Kortrijkse cultuur

Derdejaarsstudenten sociaal werk van de Kortrijkse hogeschool Howest zijn erin geslaagd een spel te creëren dat jongeren een stap dichter bij het Kortrijkse cultuuraanbod moet brengen.

 

 

“Wie het spel ontleent uit de stadsbibliotheek kan al spelend wegwijs raken in het culturele aanbod”, vertelt student Louis Libbrecht. “Het gezelschapsspel lijkt op monopolie en is bedoeld voor het secundair onderwijs. Het past perfect in één lesuur. Met enige aanpassingen is het spel ook toepasbaar op andere steden.” Michèle Nolf van Hogeschool West-Vlaanderen kijkt uit naar de komst van dit spel: “Al geruime tijd ondervindt Kortrijk dat de jeugd zich te weinig aangetrokken voelt tot cultuurhuizen. Dat uitgangspunt was de start van het eerder opgestart project 'Clickspaan', dat de noden van jongeren en het aanbod van de Kortrijkse cultuurhuizen in kaart bracht. Aan onze studenten werd gevraagd om de cultuurparticipatie van jongeren tussen 12 en 18jaar te verhogen. Dat resulteerde in dit gezelschapsspel.”
 
(SVR)


 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

TEDXUHasselt: Shifting Perspectives

Over eender welk onderwerp valt er inmiddels wel een TED Talk te vinden. Wil je meer zelfvertrouwen? [...]

21/02/2025

Duitse unief lanceert chatbot voor studenten

Onderzoekers van de Technische Universität München (TUM) hebben de chatbot Iris ontwikkeld, die [...]

20/02/2025

Midstudentcrisis: alles over de februaristart

Sinds een week hebben alle studenten de uitslagen van de laatste examenperiode. De een huppelt vrolijk [...]

16/02/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84