Image
03/02/2010

Studenten promoten Kortrijkse cultuur

Derdejaarsstudenten sociaal werk van de Kortrijkse hogeschool Howest zijn erin geslaagd een spel te creëren dat jongeren een stap dichter bij het Kortrijkse cultuuraanbod moet brengen.

 

 

“Wie het spel ontleent uit de stadsbibliotheek kan al spelend wegwijs raken in het culturele aanbod”, vertelt student Louis Libbrecht. “Het gezelschapsspel lijkt op monopolie en is bedoeld voor het secundair onderwijs. Het past perfect in één lesuur. Met enige aanpassingen is het spel ook toepasbaar op andere steden.” Michèle Nolf van Hogeschool West-Vlaanderen kijkt uit naar de komst van dit spel: “Al geruime tijd ondervindt Kortrijk dat de jeugd zich te weinig aangetrokken voelt tot cultuurhuizen. Dat uitgangspunt was de start van het eerder opgestart project 'Clickspaan', dat de noden van jongeren en het aanbod van de Kortrijkse cultuurhuizen in kaart bracht. Aan onze studenten werd gevraagd om de cultuurparticipatie van jongeren tussen 12 en 18jaar te verhogen. Dat resulteerde in dit gezelschapsspel.”
 
(SVR)


 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Italiaanse man gaat 15 jaar niet werken, maar krijgt wel betaald

Een zesenzestigjarige medewerker van het Cataranzo-ziekenhuis in het zuiden van Italië verdiende de [...]

26/04/2021

Een jaar Bitcoin mining en gebruiken verbruikt meer energie dan heel België

De Universiteit van Cambridge ontwikkelde de Cambridge Bitcoin Electricity Consumption Index, een tracker [...]

25/04/2021

De Vegetarische Slager nu ook te koop in China

De Boulettes Very Chouettes, Poulettekes en het Gehackt van de Vegetarische Slager zijn op weg om ook [...]

24/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84