Image
10/02/2010

Bier drinken versterkt vrouwelijke botten

Bierdrinksters hebben sterkere botten dan vrouwen die dat niet doen. Dat blijkt uit een Spaans onderzoek.

 

 


Hun robuustere beendergestel heeft een betere kwaliteit dan dat van wijndrinkers. Een verklaring voor dit positieve effect van bier is de aanwezigheid van fyto-oestrogenen in de alcoholische drank. Dat zijn stoffen met een hormonale werking. De studie zegt wel dat de stevigere botten niet gepaard gaan met een lager aantal breuken. Zo kan het dus dat vrouwen die alcohol drinken vaker vallen dan vrouwen die dat niet doen en bijgevolg meer kans lopen op breuken.
 
(CB)

 


SOCIAL





 

Job in the picture

5 coole wijken van Antwerpen

1) 't Zuid Hipper dan 't Zuid vind je niet in Antwerpen. Het lijkt soms bijna een BV-reservaat. [...]

16/02/2026

5 hippe Leuvense koffietenten

1) Koffie Onan Bij Onan draait alles om échte koffie, maar is er ook plaats voor een lekkere brownie [...]

09/02/2026

Zo zal de nieuwe campus van de Arteveldehogeschool eruitzien

In Gent bouwt de Arteveldehogeschool een gloednieuwe campus langs de Koopvaardijlaan, vlak bij de Oude [...]

03/02/2026