Image
17/04/2010

LEVI’S FW 2010: de trends

Levi’s speelt met zijn herfstcollectie volledig in op hardnekkige trends die the scene beheersen van Harajuku tot Europa. Voor vrouwenjeans krijgen we binnenkort eindelijk de women’s jeans fit te zien met unieke pasmodellen, voor topjes kunnen we een mix verwachten van mascotteachtige dierenhoofdjes en snoezige bloemetjes.

 


Mannen kunnen dit najaar paraderen met de 201 jeans, die honderd jaar geleden al als betaalbaar alternatief voor de 501 jeans op de markt werd gebracht. In 1873 was het eenvoudige silhouet van de 201 jeans een gevestigde waarde voor mijnwerkers. De jeans werd geproduceerd met één achterzak, donut buttons, een linnen patch met merknaam en gemaakt uit lagere kwaliteit dan de 501 jeans. Levi’s gaat met deze invalshoek verschillende kanten uit: zo is er de top to toe denim (vest en broek) en workwear trend, afgesleten en ‘herstelde’ jeans en dat alles liefst nog eens met een zwarte kleur. Sinds de jaren 1800 is Levi’s jeans een van de meest herkenbare en vaakst geïmiteerde kledingstukken ter wereld geworden, waardoor hij de verbeelding en loyaliteit van generaties van diverse individuen in meer dan 110 landen aan zich wist te binden.

 
(CS)
 

 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Student Davo Maras wint Inclu-Scriptieprijs

UGent-student Davo Maras heeft de Inclu-Scriptieprijs gewonnen. In zijn scriptie Transgender personen [...]

12/08/2022

Studenten van HOGENT winnen pleitwedstrijd in Spanje

Een team van tweedejaarsstudenten Rechtspraktijk van HOGENT won de Businet International Moot Court, [...]

11/08/2022

HOGENT brouwt bier uit oud brood

Een derde van ons voedsel gaat verloren. Het project Bread2B van HOGENT speelt in op die problematiek [...]

01/08/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84